Anonym (Vagabond) skrev 2017-01-02 17:03:27 följande:
Bra lösning!
Sist jag var utomlands bodde det ett par på samma hotell som jag. Båda var ordentligt överviktiga, säker 300 kg tillsammans. Undrar hur det gick för den ev tredje personen i deras rad...
Ja det kan inte ha varit kul för den personen! Tycker så synd om både den överviktiga och den som blir drabbad i sådana här fall. De flesta överviktiga vill ju liksom inte vara det och skäms som tusan när detta händer. Men jag tycker ändå att om man är så pass överviktig så får man försöka lösa det på något sätt (som min man gör) eller att boka en till plats... de får helt enkelt spara pengar lite längre så de har råd. Tråkigt men sant.
En gång när jag flög så hade faktiskt en kvinna bokat en till plats åt sig själv (hon satt vid fönstret och hade bokat mittenplatsen också) men den tomma platsen fick hon inte behålla... en annan passagerare tyckte nämligen att hennes barn behövde få ha sina saker där och personalen gjorde inte ett dugg för att hjälpa till i situationen.
Personligen sitter jag hellre bredvid en gravt överviktig person än nära ett barn :p