• Äldre 2 Jan 17:09
    6353 visningar
    44 svar
    44
    6353

    Att önska ett specifikt kön

    Hej! Jag är lite nyfiken på hur det ser ut för er där ute om det här med att önska ett kön på sin bebis. Exempelvis att önska sig en son eller en dotter. 

    Några med erfarenheter och sådana tankar? Fick ni ert 'önskade' kön? För er som inte fått, hur hanterade ni dessa känslor och tankar? En sorg fortfarande eller vart ni lika nöjda ändå? 

    Inga påhopp. Ämnet är ofta tabubelagt men jag är nyfiken på hur vanligt förekommande det är och är inte ute efter att shamea någon. 


    Love is composed of a singel soul inhabiting two bodies
  • Svar på tråden Att önska ett specifikt kön
  • elyse
    Äldre 2 Jan 17:13
    #1

    Inte önskat, men fantiserat. Det gjorde jag under min förra graviditet och tänkte att en till dotter skulle vara bra på alla sätt och vis. Fick missfall i v 9. Det gav en hel del perspektiv och den här gången är jag bara nyfiken på vem som är där inne.

  • Anonym (Ndsbb­s)
    Äldre 2 Jan 18:18
    #2

    Vi hoppades på en flicka, mest för att vi har en son sen tidigare. Vore kul med en av varje kön och eftersom vi inte vill ha fler än två barn så skulle det ju vara perfekt :) och en flicka blev det .

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 2 Jan 18:28
    #3

    Önskade pojke första gången och flicka andra och det blev så. Men jag undrar om jag kanske kände på mig vad det var och därför började önska det...

  • Anonym (N)
    Äldre 2 Jan 18:36
    #4

    Önskade flicka båda gångerna,andra gången lyckades med önskan!Nu känns det bra att ha båda könen!

  • Äldre 2 Jan 19:00
    #5

    Jag önskade mig en son när jag väntade första barnet. Hade alltid föreställt mig att få en pojke och det fick jag. Med 2an önskade jag mig inget specifikt kön, fick en underbar son till och var jätte nöjd med de :). Sen stängde vi bebisverkstaden trodde vi men 3an kommer i maj och magkänslan sa flicka och innerst inne önskade jag nog att det skulle bli en tös, och det blir en dotter :)

    Min magkänsla har haft rätt på alla 3 :)


    Jag vill och jag kan...
  • Anonym (Nr 5)
    Äldre 2 Jan 19:14
    #6

    Har alltid önskar mig en son av någon anledning, vet inte varför, har 4 döttrar idag och älskar dem över allt annat och skulle inte vilja byta för något, men saknaden över sonen jag än så länge inte fått finns fortfarande kvar.

    Nu försöker vi få barn nr 5, blir garanterat en underbar liten flicka till men önskan om en son finns fortfarande där.

  • Anonym (N)
    Äldre 2 Jan 19:28
    #7
    Anonym (Nr 5) skrev 2017-01-02 19:14:39 följande:

    Har alltid önskar mig en son av någon anledning, vet inte varför, har 4 döttrar idag och älskar dem över allt annat och skulle inte vilja byta för något, men saknaden över sonen jag än så länge inte fått finns fortfarande kvar.

    Nu försöker vi få barn nr 5, blir garanterat en underbar liten flicka till men önskan om en son finns fortfarande där.


    Kan bli en pojke ochså!Mys mycket ägglossning dagar!
  • Anonym (Nr 5)
    Äldre 2 Jan 20:51
    #8
    Anonym (N) skrev 2017-01-02 19:28:10 följande:

    Kan bli en pojke ochså!Mys mycket ägglossning dagar!


    De andra barnen har jag inte vetat när min äl varit, denna gången försöker vi pricka in den just då vi hört att de är större chans att få pojke då, så vi får väll se :)

    Kanske 5:e gången gillt.
  • Anonym (Pojkm­amma)
    Äldre 2 Jan 21:00
    #9

    Önskat innerligt båda gångar att få pojkar och det har jag fått också. Hjärta

    Jag känner bara att jag inte längtar efter en dotter, inget jag någonsin gjort. Nu är jag klar med barnavlandet och är jättenöjd!

  • Anonym (Sarah­)
    Äldre 2 Jan 21:22
    #10

    Jag önskade en pojke första graviditeten, och kände verkligen på mig att det var en pojke. Kände det i hela kroppen. Det var det också.

    Andra gången önskade jag inget särskilt, en pojke till blev det.

    Nu är jag gravid med tredje barnet, och är helt säker på att det är en pojke, en oerhört stark känsla! Visst hade det varit skoj med en flicka i familjen också, men det känns så självklart att det är en liten son därinne!

Svar på tråden Att önska ett specifikt kön