• Oline

Ni med tre barn - hur många sovrum har ni i ert boende?

Ni som har tre barn, hur många sovrum har ni i ert boende och vilken ålder är det på barnen? Har alla barnet eget rum?

Vi ska köpa nytt boende och funderar över detta med antalet sovrum, vi har två barn idag men drömmer om en sladdis i framtiden.

• Svar på tråden Ni med tre barn - hur många sovrum har ni i ert boende?
  • Ankissen

Vi har två barn just nu men trean bakas i mahen och är beräknad i maj. Äldsta barnet har fått ett fint rum i källaren, ett tonårsrum som vi inredde utifrån hans önskemål till hans elvaårsdag. Lillasyster har ett av två sovrum på övervåningen. Det andra har vi. På första våningen finns det dessutom ett tomt rum som var storebrors gamla. Det får lillebror sen, efter att han sovit minst ett år uppe hos oss. När de två vi har var mindre sov båda på övervåningen och sen hade vi lekrum på entréplanet.

• anas998

Vi har 4 sovrum, ett till oss, ett till mannens 10-åring, ett till vår 8 månaders dotter och så kommer nästa i juli och där finns eget rum där med.
    Jag har själv 2 syskon på vardera håll och vi har alltid haft eget sovrum. För mig är det viktigt. Men det beror ju på vad ni känner är viktigt. Många av mina vänner delade rum när de var små så det är inget konstigt :)

• Jill 79

Vi har tre barn och fyra sovrum och möjlighet att göra om till ett till. (Ett rum jag har som garderobs förvaring typ). Så alla barn har ett eget rum. Det är dock inget måste för oss. Men vi har ett litet hus med bra planering tror jag. Det är 3.5 år intervaller mellan alla barnen så då känns det lite bättre att de får egna rum än om de skulle vara närmre i ålder, tycker jag.

• kokos

Vi har fyra barn och två sovrum Tre sover i samma och en 18-månaders i vårt sovrum. De är 7,6 och 2,5. Vi har tre sängar på bredden så de har en stoooor säng tillsammans superpoppis

(Det känns lite trångt ibland men det är mysigt samtidigt)

• Dixie

Vi har tre barn (11,9 och 5) och har fem sovrum - barnen har egentligen vars ett rum + lek/pysselrum - men 9åringen har flyttat in till lillasyster, för hon vill inte sova själv!

• Haskel

Tre barn, 14-19 år. 7 stycken sovrum. Alla har självklart eget.

• sobrio88

Vi har 2 sovrum (1 är jättestort som ska delas av så egentligen 3). Barnen är 9 (bor ons till söndag varannan vecka), knappt 2 och en som bakas i magen ;)

Nu delar de "existerande" barnen på det jättestora men sen är det tänkt att när vi fått upp väggen så ska 9-åringen få eget rum och de två minsta få dela på ett rum. Min plan är att eftersom det är sånt glapp på ålder så har kanske den äldsta flyttat hemifrån när dom två yngsta är runt 10-års åldern så då kan de få eget rum. Vi får väl se hur det går med det ;)

• krompa

3 barn. 170 kvm (7 rok)
    4 sovrum + vardagsrum, ett stort rum maken har till datarum/fotostudio, ett rum där jag har symaskin och hänger tvätt och en stor hall på ovanvåningen som barnen har som spelrum.

Svar på tråden Ni med tre barn - hur många sovrum har ni i ert boende?