• fiskaren10

    Hur berättade ni för era barn om ny parter

    Hej.

    Efter skilsmässa så har jag nu en längre tid träffat en kvinna att leva med. Vi är säkra på detta båda två så det finns inga sådana risker men vi undrar nu om andra har tips på hur vi:

    1. Introducerar vår nya partner för våra barn.

    2. Hur introducerar vi barnen för varandra?

    Vi har totalt tre barn på 6, 11 och 14 år.

    Tar gärna tips på saker som funkat bra eller dåligt. Reaktioner och saker vi kan förvänta oss.

  • Svar på tråden Hur berättade ni för era barn om ny parter
  • zoolook1

    Jag blåste aldrig upp det. Berättade för lin femåring att jag träffat en tjej (sa vad hon hette) och att vi är kära. När vi träffades kramades och pussades jag med min tjej. Inte mycket, men så att femåringen såg. Hon tyckte att det var spännande och lite konstigt. Hemlighetsmakeri och tassa på tå tror jag inte funkar.

  • BioBonus

    Jag träffade först makens dotter, då ca 4, i lekparken en kort stund. När det var dags att träffa mina killar åkte vi till tivoli allihop (de var 10 och 13). När vi kom hem berättade jag för barnen att nn var en person som jag tyckte väldigt mycket om och att de nog skulle träffa honom lite oftare framöver, om de var ok med det. Vilket de var.
    Sen käkade vi nån middag tillsammans då och då på helgerna och så tog vi det därifrån.

  • Dunderochbrak

    Vi började umgås som vänner och då träffade han barnen som "min kompis". Sedan var det inte så att vi deklarerade att "vi är ett par" utan det gav sig själv att han sov över ibland och att vi visade känslor för varann...

Svar på tråden Hur berättade ni för era barn om ny parter