• LunaLucia

    Rullstolsburen!!! Hur hittar jag en barnvagn som passar både rullen & sambon som ej är rullstolsburen?!?!!

    Hejsan!

    Finns det någon som är rullstolsburen gravid eller med bäbis...

    Jag letar som en idiot efter barnvagn så jag kan få med mig den lille "bäbben" som är på gång om allt nu vill sig väl. En barnvagn som också fungerar normalt för dem som inte är rullstolsburna.

    Vill vara ute i god tid för detta ska tydligen inte vara en lätt historia. Själv rullar jag en Panthera stol stärkt med båge.

    Alla tips mottages varmt!!

  • Svar på tråden Rullstolsburen!!! Hur hittar jag en barnvagn som passar både rullen & sambon som ej är rullstolsburen?!?!!
  • MPL

    Jag har en bekant som sitter i rullstol, hon använde bärsele väldigt mycket, tror inte att hon fick till det så bra med vagnen utan den var det mest pappan som använde. Hon jobbar i ett projket som heter "Mamma pappa lam" där kan du säkert få en massa tips!

  • elyse

    Måste ni ha en vagn som du kan köra? Testa bärsele till att börja med.

  • LunaLucia

    Tackar för era svar!

    Kan inte använda bärsele pga nack- och ryggskada. Plus min man behöver en barnvagn också, bara jag som är rullstolsburen.

    Vill ha en vagn, av många anledningar och kan inte ha bärsele/sjal. Orkar knappt själv hålla upp min överkropp som oxå gör det svår rullat.

    Så summa summarum är ett måste med barnvagn.

  • MTF

    Är inte rullstolsburen själv men skulle rekommendera moov, såg en delning av den på facebook i veckan. såg himla smidig ut Skrattande

  • LillaJag06

    Kan det funka med en vagn som har ett bantas du kan dra neråt mot dig? Alltså inte handtag som man bara drar rakt upp.
    Om det går kan din man bara ställa in styret efter sig sen.

Svar på tråden Rullstolsburen!!! Hur hittar jag en barnvagn som passar både rullen & sambon som ej är rullstolsburen?!?!!