När kände ni rörelser första gången?
Som rubriken. När under er första graviditet kände ni rörelser första gången? :)
Som rubriken. När under er första graviditet kände ni rörelser första gången? :)
Vecka 16 första fladdret
V17+ mer rörelser och från vecka 18+ regelbundna rörelser och sparkar :)
22+1.
Vid första runt vecka 19
Vid andra runt vecka 18
Nu med den tredje runt vecka 15 :)
Första graviditeten kände jag fladder runt v 15 och rejäla buffar v 20.
Denna graviditeten sitter tvillingarnas moderkakor i framvägg och jag kände inga rörelser/puffar förrän runt v 20.
Tack för alla svar! Så spännande :) är bara i v13 än så länge så här dröjer det nog ett tag till!
Med första kände jag fladder i v 17 och ganska snabbt efter det små buffar. Tyckte dock det var svårt att veta om det var fosterrörelser och först efter rul i v 19 var jag säker. Då beskrev jag känslan för bm och kände buffar medan hon gjorde ul. Hon bekräftade då att benen var på det stället där buffarna kändes.
Med andra kände jag igen fladdret i v 13. I v 17 både såg och kände sambon sparkar på utsidan trots att jag hade moderkakan i framvägg!
Det är så häftigt när man börjar känna rörelser. Du har verkligen något att se fram emot. Grattis och lycka till! :)
Vecka 16
Fladder i v 16-17
Större rörelser och små buffar v 20!
Vecka 18 :)
Menar ni när ni säger vecka 17 att ni var i 16+ nånting eller 17+ nånting? Blir förvirrad!