• Elmer

Stödbräda (sängsida) på IKEA?

Hej!

Jag undrar om någon vet om de säljer/kommer att sälja separata stödbrädor på IKEA? Tycker att jag sett ett inlägg om det här och undrar om någon vet vilken typ det är?

De har ju sängar som det följer med en stödbräda till men det är bara små juniorsängar och vi vill köpa en normalstor säng eftersom det ofta slutar med att någon av oss ligger där också... (Känns problemet igen?) Dessutom slipper man köpa en ny säng om några år.

Tacksam för svar!

//Ellen

• Svar på tråden Stödbräda (sängsida) på IKEA?
  • norgesessan

ja, dom har, men sonen lot inte dom sitta på (vi köpte två eftersom det var så lång säng) andra sonen har en juniorsäng med en som sitter fast. dom lösa hadde han som leksaker, så nu er dom på vinden....

• Bias Dad

Under

Möbler/säng/sängtillbehör

• Elmer

Tack för svar! Har sett den på babyland, men jag tyckte den var så ful och klumpig, inte passade ihop med den säng vi tänkt liksom.

Norgesessan, hur satt de fast? När köpte ni dem? Låter som nåt vår son skulle hitta på också, ha dem som leksaker alltså...

Pratade just med äkta mannen och senaste idén är att be svärfar snickra en som passar till sängen.

• Elmer

Norgesessan, nu såg jag, för ett år sedan... sorry!

• Leona71

Vi köpte en växasäng (VIKARE) till Elias på IKEA. Fattar inte hur dom har tänkt när det gäller stödbräda och säng för barn. Om man behöver den till en juniorsäng, varför skulle man INTE behöva den till en växasäng?! Så jag frågade och fick veta att i april (troligtvis) så kommer de att sälja en separat stödbräda som kommer att heta just VIKARE. Den ska passa till andra sängar oxå, sa man.

• norgesessan

Hmmm...svårt att forklara, hur dom satt fast.....det var en träplanka, sen satt det två tvåtaggiga gafflar på dom (om ni fattar vad jag menar ) som gjorde så man kunde sätta den på sängen (sängen kom då imellan gaffel"taggarna") jättesvårt att forklara...inte kommer jag ihåg vad dom heter hällre.....Om ni ska bygga själv, så tänk noga på att den inte blir en fara....min farfar byggde en till min pappa, han skulle krypa ut under den, då satte han sig fast, for farfar hadde borat hål i sängen, sen var det två långa ständer i brädan, fast dom var for ¨långa.......så brädan trillade inte av när han skulle under den....(ungar gör ju konstiga saker)

Svar på tråden Stödbräda (sängsida) på IKEA?