• S765

RS virus

Hej!

Överallt nu kan man lösa om att läkare uppmanar småbarnsföräldrar att hålla sig hemma med sina nyfödda. I senaste artikeln stod det att man helst skulle hålla sig hemma så mycket man kunde till april. Hur rädd bör man vara och hur restriktiv? Det går ju inte att isolera sig till april....?

• Svar på tråden RS virus
  • Långbenopluto

Undvik stora folksamlingar och affärer när det är som mest folk.

Tvätta alltid händerna när ni kommer hem.

Låt alla tvätta händerna när dom kommer hem till er.

Låt inga som är sjuka hålla i er baby.

• S765
    Tofflans skrev 2017-01-04 09:17:14 följande:

Undvik stora folksamlingar och affärer när det är som mest folk.

Tvätta alltid händerna när ni kommer hem.

Låt alla tvätta händerna när dom kommer hem till er.

Låt inga som är sjuka hålla i er baby.

I senaste artikeln jag läste står det om att undvika åka buss osv. Jag ska börja på mamma-bebis träning på måndag och måste ta bussen dit, känns som att man inte bör gå på träningen alls nu....
  • Långbenopluto
    S765 skrev 2017-01-04 09:27:43 följande:
    I senaste artikeln jag läste står det om att undvika åka buss osv. Jag ska börja på mamma-bebis träning på måndag och måste ta bussen dit, känns som att man inte bör gå på träningen alls nu....
    Jag hade inte åkt om jag hade behövt ta bussen, jag har nämligen sett på nära håll vad RS kan göra med en liten baby.....
  • viseversa
    S765 skrev 2017-01-04 09:27:43 följande:
    Åk buss du. Nej man kan inte isolera sig till våren. Vi har dessutom fler än ett barn så det går inte att låsa in sig i flera månader. Man måste kunna leva som vanligt. Visst ska inga förkylda peta på barnet eller nysa ner i vagnen.
  • S765
    viseversa skrev 2017-01-04 09:39:34 följande:

Åk buss du. Nej man kan inte isolera sig till våren. Vi har dessutom fler än ett barn så det går inte att låsa in sig i flera månader. Man måste kunna leva som vanligt. Visst ska inga förkylda peta på barnet eller nysa ner i vagnen.

Åker en tid då de flesta är på jobbet...men fy så osäker man blir. Man vill ju skydda dom så mycket man kan men som du skriver kan man inte isolera sig till våren..
  • viseversa
    S765 skrev 2017-01-04 11:01:31 följande:
    Åker en tid då de flesta är på jobbet...men fy så osäker man blir. Man vill ju skydda dom så mycket man kan men som du skriver kan man inte isolera sig till våren..
    Nej har man ett liv kan man inte sitta inne hela vintern. Vi har dessutom 5 barn varav två går på skola och två på förskola och så en 3,5 mån bebis. Vi kan inte hålla alla hemma pga bebisen. Livet måste gå vidare.
    Man får ta det som det kommer. Och då har jag ändå haft ett barn med rs. Hon var 5 veckor och blev jättesjuk men det gör ändå inte att jag isolerar mig från omvärlden. Jag åker både buss och tunnelbana med min/mina bebisar.
  • Mamma76

Ja man bör isolera sig hemma med sin bebis, och ingen som är förkyld får komma på besök. Alla som är friska kan komma på besök men de måste tvätta och sprita händerna när dom kommer in.

Denna säsongens RS-virus är livsfarlig för bebisar.

Vår son måste vara på sjukhus i en vecka med RS-virus, och han var 2 år. Han hadde aldrig klarat en infektion som bebis.

Kram till er alla!

Svar på tråden RS virus