Hålla sin adress hemlig..
Jag ska fyllts och skulle verkligen vilja göra min nya adress så svår att hitta som möjligt.. vad kan man göra och hur?!
Jag ska fyllts och skulle verkligen vilja göra min nya adress så svår att hitta som möjligt.. vad kan man göra och hur?!
Se till att inte vara registrerad på hitta, eniro mm
Dela bara ut adressen till dina närmaste.
Det vanligaste sättet att få reda på vart någon bor brukar vara att kolla på Eniro och hitta. Kontakta dem och be att ta bort dina uppgifter. Detta måste dock göras efter flytten annars hamnar uppgifterna där igen när du flyttat.
Men vill man verkligen ha tag på dig och kan tex ditt personnummer så är det bara att ringa Skatteverket tex.
Ännu enklare än att kontakta Skatteverket är att gå in på www.birthday.se
Alla som inte har skyddad identitet och är över 18 år finns med där.
Idag är det alltså svårt att hålla sin adress hemlig.
En möjlighet är att du skriver dig hos dina föräldrar. Enligt lag måste man vara skriven där man verkligen bor, men det bör vara tämligen riskrfritt att bryta mot den lagen. Vill du ha bostadsbidrag funkar det förstås inte.
Ännu enklare än att kontakta Skatteverket är att gå in på www.birthday.se
Alla som inte har skyddad identitet och är över 18 år finns med där.
Idag är det alltså svårt att hålla sin adress hemlig.
En möjlighet är att du skriver dig hos dina föräldrar. Enligt lag måste man vara skriven där man verkligen bor, men det bör vara tämligen riskrfritt att bryta mot den lagen. Vill du ha bostadsbidrag funkar det förstås inte.
Varför vill du ha hemlig adress? Har du riktiga skäl för det så kan du ju ansöka om kvarskrivning. (Tex om du är i behov av skydd)
Se till att inte vara registrerad på hitta, eniro mm
Hur ska man göra det har du tänkt? De hämtar uppgifter från folkbokföringsregistret och publicerar dem en gång i månaden, även om du ber dem ta bort uppgifterna hämtas de igen och läggs ut en månad senare.
Jag vill gärna veta om det finns något sätt (förutom att skaffa skyddad ID) att hindra dem från att publicera min adress. Asgamar.
Skriv dig som inneboende på en gemensam adress, få den som bor där att eftersända post manuellt, var inneboende hos någon.
Hur ska man göra det har du tänkt? De hämtar uppgifter från folkbokföringsregistret och publicerar dem en gång i månaden, även om du ber dem ta bort uppgifterna hämtas de igen och läggs ut en månad senare.
Jag vill gärna veta om det finns något sätt (förutom att skaffa skyddad ID) att hindra dem från att publicera min adress. Asgamar.
Hej
Jag ska flyta och jag vill göra hemligaadress till oss på HELLA nätet
Hur ska jag göra