• Anonym (A)

Blir ni yra av allergimedicin?

Någon som blir yr som biverkning av allergimedicin? Isåfall vilken medicin och hur pass mycket yr? Så man blir illamående eller de snurrar eller bara lite småborta i huvudet?

Mvh A

• Svar på tråden Blir ni yra av allergimedicin?
  • Anonym (råkade läsa)

Du får nog skriva ut vilken medicin det är, ingen mening att jämföra äpplen och apelsiner väl?

• BandAnna

Det kan kanske vara antihistaminer du märker av. 

Jag blir skitlullig på åksjuketabletter, allergimediciner och annat som innehåller just detta. Använder faktiskt postafen som sömntabletter ibland. 

• Anonym (A)

De är vialerg och cetirizin jag undrar över. De står yrsel som 1av 10 och jag blir jämt yr av saker ????

Till bandanna: blir du yr av dina allergimediciner? Jag blir också riktigt trött på åktabletter :p

• Anonym (Tina)
    Anonym (A) skrev 2017-01-05 14:53:01 följande:
    De är vialerg och cetirizin jag undrar över. De står yrsel som 1av 10 och jag blir jämt yr av saker ???? Till bandanna: blir du yr av dina allergimediciner? Jag blir också riktigt trött på åktabletter :p

Jag får huvudvärk och blir trött av cetirizin, men jag blir inte yr.
  • Glinda från Oz

Jag har bara testat cetirizin av de du nämner och av den blir jag trött och får ont i huvudet, men av theralen blir jag yr, det är som att vara full men utan ruset, jag blir klumpig och får svårt med motoriken. Det känns som att jag sluddrar, jag får svårt att hitta orden men de runt omkring mig tycker bara jag låter väldigt trött.

• Anonym (A)

Oj såg ut som jag skrev massa "????" Men skulle va en skrattande smiley där..

Men theralen är inte mot allergi , mot oro ju.

Men ingen som blivit yr av allergimedicin då? Stod ändå som vanligaste biverkning?

• Glinda från Oz

Theralen är anti histaminer och kan användas mot både allergi och oro.

• Anonym (A)
    Glinda från Oz skrev 2017-01-05 21:06:51 följande:

Theralen är anti histaminer och kan användas mot både allergi och oro.

Jaha förlåt de har jag missat :o gick själv på therlan för några år sen men sluta då jag blev som du zombie o ofantligt trött :/ visste inte de va mot allergi med?
  • Glinda från Oz
    Anonym (A) skrev 2017-01-05 22:15:19 följande:

Jaha förlåt de har jag missat :o gick själv på therlan för några år sen men sluta då jag blev som du zombie o ofantligt trött :/ visste inte de va mot allergi med?

Det är lugnt. Från början var det bara en allergi medicin.
  • Anonym (A)

Men om man inte blir yr av therlan så kanske man klarar vanlig allergimedicin på recept då :p inga fler som blir yra?

• Anonym (råkade läsa)

Nej, jag har inte sådana känningar av Cetirizin, tog det flera år.

• Anonym (Nix)

Nej, har aldrig blivit yr av cetirizin. Tar två tabletter dagligen sedan flera år, känner endast av trötthet. Tröttheten vet jag inte ens om den kommer från de tabletterna, då jag tar andra mediciner också.

• Anonym (A)

Tack för alla svaren :) nej blev bara lite yr , tog en tablett idag så känns bra :) god helg på er

Svar på tråden Blir ni yra av allergimedicin?