• Jmh74

    Namnet Johanna

    Är det väldigt omodernt? Eller är det någon som jag, som tycker att det är ett fint, gammalt, svenskt namn som passar i alla tider? Vad säger ni? Kan små barn heta Johanna idag?

  • Svar på tråden Namnet Johanna
  • Anonym (Mamman)

    Jag tycker att det är fint namn och passar bra nu ochså.Inga konstigheter och enkel namn.Bra namn.

  • Anonym (Lo)

    Det är ett vanligt namn som jag personligen tycker är ganska tråkigt. Men det är ju inte relevant. Döp ungen till det ni vill så blir det säkerligen jättebra! :)

  • MadHatter

    Det var ju ett väldigt populärt namn på 70- 90-tal så många som är i 20- 40årsåldern heter ju det. Dvs mammor, mostrar, skolpersonal mm.

    Men har man inget emot det passar det väl in i dagens namntrend.

    Det är ju också ett mycket vanligt namn rent generellt om sånt spelar roll. Av alla kvinnonamn i Sverige, alla åldrar ligger Johanna på 21-plats.

  • fluu

    Det är ju på inget vis trendigt, men ganska så tidlöst. Aldrig helt och hållet hopplöst ute. Jag tycker att det är alldeles underbart vackert. Ljuvt och samtidigt starkt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • flygrl
    fluu skrev 2017-01-06 15:40:06 följande:

    Det är ju på inget vis trendigt, men ganska så tidlöst. Aldrig helt och hållet hopplöst ute. Jag tycker att det är alldeles underbart vackert. Ljuvt och samtidigt starkt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    Kunde inte sagt det bättre själv!
    Johanna äger.
  • Anonym (Liv)

    Det är fint och tidlöst. Blir lätt Hanna som smeknamn vilket jag personligen tycker är ännu finare.

  • Anonym (J)

    Jag heter Johanna och MÅNGA i min ålder (25) heter det. Springvickar på förskolor och har inte sett ett enda barn med det namnet än så länge. Men kör på det om ni tycker det passar bebis. Det är ju rätt fint och som de andra säger tidlöst. :)

  • Nelah

    Jag heter Johanna i andranamn efter min mammas mormor. Gammalt klassiskt och tidlöst namn :)

    Fungerar i alla åldrar, blir jätte fint på en flicka nu :)


    Jag vill och jag kan...
  • Anonym (mamma Jo)

    Klassiskt, tidlöst. Inte ovanligt men heller inget som förekommer på vara och varannan unge (som en del trendiga namn gör). Fast jag är ju lite partiskt då min dotter heter just Johanna 

Svar på tråden Namnet Johanna