• Naatish

När fick ni symtom?

Hejsan. Jag plussade igår med ordentligt starka streck och plus. Jag hade inte gissat på att jag var gravid om det inte vore för att jag försökte bli gravid så det var därför jag tog test varje dag och igår blev det tydliga svar. 

Jag har bara lite molvärk i livmodern och liiiiiiite svullna bröst men jag liksom känner inte av de. Enligt kalendern är jag i vecka 5 (4+1). Jag kanske ska vara tacksam att jag inte mår illa o så men när fick ni era första riktiga symtom? När kändes de verkligen som du var gravid?

• Svar på tråden När fick ni symtom?
  • tjejenA

Jag började känna spänningar i livmodern i vecka 6 och i vecka 8 började illamåendet av olika lukter och varade till vecka 16...sen började halsbrännan. Men just spänningarna i livmodern gjorde att jag kände mig gravid.

• Naatish
    tjejenA skrev 2017-01-06 10:40:50 följande:

Jag började känna spänningar i livmodern i vecka 6 och i vecka 8 började illamåendet av olika lukter och varade till vecka 16...sen började halsbrännan. Men just spänningarna i livmodern gjorde att jag kände mig gravid.

Jahaa jaa.. För man är liksom så " är jag ens gravid?" fast de visar plus men man känner sig inte riktigt gravid.. Jag vet att det fortfarande är tidigt men man vill ju så gärna känna.
  • Erla

Började med ömma bröst ca 5 dagar efter äl. Brukar ha ömma bröst, men inte så tidigt. Molvärken började ca 13 dagar efter äl. Blev illamående i vecka 7 någon gång och kände mig inte gravid förrän då.

Har läst om kvinnor som inte känt sig gravida förrän magen börjat synas, just för att det varit fattigt med symptom.

• Naatish
    Erla skrev 2017-01-06 10:51:19 följande:

Började med ömma bröst ca 5 dagar efter äl. Brukar ha ömma bröst, men inte så tidigt. Molvärken började ca 13 dagar efter äl. Blev illamående i vecka 7 någon gång och kände mig inte gravid förrän då.

Har läst om kvinnor som inte känt sig gravida förrän magen börjat synas, just för att det varit fattigt med symptom.

jaa.. klart man ska vara tacksam att man nt har illamående för att må illa och kräka är det allra värsta jag vet. Har typ fobi för de. men man vill ändå känna sig gravid på nått sätt..

Är det vanligt att vara bajsnödig hela tiden ? :') dum fråga men jag är det hela tiden
  • Erla
    Naatish skrev 2017-01-06 11:00:53 följande:

jaa.. klart man ska vara tacksam att man nt har illamående för att må illa och kräka är det allra värsta jag vet. Har typ fobi för de. men man vill ändå känna sig gravid på nått sätt..

Är det vanligt att vara bajsnödig hela tiden ? :') dum fråga men jag är det hela tiden

Jo, man blir ju nojig som attan när man helt plötsligt mår som vanligt. Jag har inte kräkts något, men var kraftigt illamående i ca 1 vecka. Nu varierar det. Kan gå näst intill en hel dag utan att må illa ett dugg och kan vissa dagar känna av illamående ibland.

Vet inte hur det är med är med nödigheten. För mig är det helt tvärtom, men antar att det är olika :P
  • tjejenA

Jahaa jaa.. För man är liksom så " är jag ens gravid?" fast de visar plus men man känner sig inte riktigt gravid.. Jag vet att det fortfarande är tidigt men man vill ju så gärna känna.[/quote]

Så var det för mig också i början och fast det spände och så..så ville man bara att magen började synas.. när man verligen såg gravid ut var i vecka 20. Men jag lovar dig..tiden kommer gå fort så ta vara på gravidtiden och njut fast det ibland kan kännas tufft. Jag saknar den tiden nu...fast är väldigt glad att han är ute :)

• Naatish
    tjejenA skrev 2017-01-06 12:01:15 följande:

Jahaa jaa.. För man är liksom så " är jag ens gravid?" fast de visar plus men man känner sig inte riktigt gravid.. Jag vet att det fortfarande är tidigt men man vill ju så gärna känna.[/quote]

Så var det för mig också i början och fast det spände och så..så ville man bara att magen började synas.. när man verligen såg gravid ut var i vecka 20. Men jag lovar dig..tiden kommer gå fort så ta vara på gravidtiden och njut fast det ibland kan kännas tufft. Jag saknar den tiden nu...fast är väldigt glad att han är ute :)

så som det känns nu känns det som det kommer gå så sjukt sakta!! vill ju bara kommer över vecka 12... men jag vet att när man tittar tillbaka kommer de ha gått sjukt snabbt. Jag är bara glad att det visar plus för jag har kämpat för detta. Jag har ju molvärk och om jag inte äter något så är jag känner jag illamående. 
  • Jag är bara jag

Före v.9 hade jag lite molvärk, var mer kissnödig och lite trött. Sen kom allt eftersom-.illamående, migrän, smärta i magen (liksom i musklerna, inte i livmoder eller mage-mage),sd, svullnad och guvetallt. Var glad om du slipper må riktigt dåligt. Glad

• GrönaDruvan

Kände mig inte det minsta gravid när jag plussade. I vecka 7 slog illamåendet till och var i stort sett sängliggande (förutom när jag jobbade) till vecka 11. Mådde så sjukt illa och var galet trött. Nu är jag i vecka 14 och mår fortfarande illa, men det är mycket bättre. Svårt att få i mig mat, men det är mer och mer som funkar.

• Naatish
    GrönaDruvan skrev 2017-01-06 13:35:44 följande:

Kände mig inte det minsta gravid när jag plussade. I vecka 7 slog illamåendet till och var i stort sett sängliggande (förutom när jag jobbade) till vecka 11. Mådde så sjukt illa och var galet trött. Nu är jag i vecka 14 och mår fortfarande illa, men det är mycket bättre. Svårt att få i mig mat, men det är mer och mer som funkar.

ja jag kanske ska vara glad att jag inte mår illa då !! men det är svårt att förstå eftersom man knappt känner något
  • Naatish
    GrönaDruvan skrev 2017-01-06 13:35:44 följande:

Alla säger vecka 7 så man får väl illamående då som ett brev på posten hahah
  • GrönaDruvan

Ja, var glad om du slipper illamående. Det här var nåt av det värsta jag varit med om. Det är ett sånt hemskt illamående så det går inte att beskriva. Allt är äckligt och luktar äckligt. Hungrig hela tiden men äcklad av all mat.
    Nu väntar jag tvillingar och mådde inte alls såhär illa när jag väntade en. Har väl fått dubbel dos av illamåendet nu, haha

• Naatish
    GrönaDruvan skrev 2017-01-06 14:13:06 följande:

Ja, var glad om du slipper illamående. Det här var nåt av det värsta jag varit med om. Det är ett sånt hemskt illamående så det går inte att beskriva. Allt är äckligt och luktar äckligt. Hungrig hela tiden men äcklad av all mat.
    Nu väntar jag tvillingar och mådde inte alls såhär illa när jag väntade en. Har väl fått dubbel dos av illamåendet nu, haha

ja usch jag har fobi för att kräkas och må illa. åh grattis vad roligt!!!
  • greatbigworld

Jag började få illamående i vecka 6(5+3) och det pågick fram till idag 7(6+6) då jag vaknade och mådde inte ens lite illa. Antar att det kommer att komma tillbaka så småningom men jag är så glad för tillfället att de är borta. Varit tvungen att varje morgon kl 04 ta postafen för att ens orka upp och gå till jobbet.
    Spända bröst kände jag nästan dagen efter jag plussade men de har gått över lite nu. I övrigt känner jag mig inte jättegravid... rätt tråkigt.

• Mellamella

Grattis till plusset!

Jag blev gravid kring lucia 2015 (oplanerat). Fick nästan omedelbart väldigt ömma bröst men tänkte att det var mensen som var i antågande. Skulle få mens på juldagen men den uteblev, jag tänkte att den bara var lite sen. På nyårsafton tog jag en löprunda men orkade knappt slutföra den, gjorde jätteont när brösten skumpade och jag blev illamående och helt utmattad. Därefter följde några dagar av trötthet och förstärkt luktsinne. Den fjärde januari var jag så illamående att jag knappt kunde stå upp och först då fattade jag och köpte ett test. Fick ett starkt plus direkt. Någon dag senare blev jag sjukskriven för illamåendet och var det i sex veckor. Så kände mig minst sagt gravid rätt tidigt!

Iris 160903
  • milli79

Med 1an fick jag symptom direkt när jag blev gravid. Mådde illa och var yr. Runt BIM fick jag även väldigt ont i svanken.

Med 2an kom symtomen strax innan BIM med yrsel och kände mig liiite bakfull. Hade inte lika mycket symptom.

Med 3an kom symptom runt BIM och det första jag märke var att jag blev väldigt känslig och grät för minsta lilla. Illamåendet kom lite senare.

Svar på tråden När fick ni symtom?