• Wanderlust1

Tror jag fick missfall nyss.

Hej. Oj hoppas någon kan svara något på detta!!! Fredag och röd dag så lär inte få veta något säkert för ens på måndag.

Måste börja med att jag fick direkt panik och ångest när jag väl blev gravid. Diskuterat att behålla eller abort. Mår seriöst PISS psykiskt av denna graviditet fast de är så tidigt. Kände att jag var gravid två veckor innan jag fick plus. Är bara i vecka 5-6 nu. Hela min kropp skrek GRAVID. Jag känner mig äcklig, svullen och ful. Känns verkligen som att sminka och klä en gris på morgnarna. Och innan jag blev gravid är jag väl medveten om att de inte är ett enda onödigt kilo på min kropp. Så de är hormonerna som spökar. Nu får jag väl karma för att jag hatat mig själv och velat över om jag ska behålla eller göra abort. ..

Nåja. Igår låg jag i soffan och min stora 25 kg schäfer gjorde ett språng och flög upp i soffan, landade med ena framtassen rätt på vänster äggstock och hunden tog sats med hela sin kropp mot min äggstock. Jag vart helt kallsvettig för har varit så öm där. Och det gjorde så ont att jag tappade andan.

Magen värkte typ hela kvällen där sen.

Idag dagen efter kände jag ingenting för ens nyss! Jag började få tillbaka ryggont som jag hunnit få. Samt känslan av mensvärk. Men denna gång fick jag gråta i fosterställning. Måste tillägga att jag är jättehårt i magen och de bränner nästan i magen där nere som eld nu.

Tror ni de är ett missfall? ALLTSÅ de låter ju så i allra högsta grad. Eller? Dock inget blod över huvudtaget!

Skönt att höra någon säga vad de tror. Om ni tror de är de. Eller om ni varit med om liknande, hur gick de för er? Så tidigt men jag som har svajigt psykiskt i vanligt fall så hormonerna här var som att röra om med en sked i hjärnan på mig och mår riktigt riktigt dåligt.

• Svar på tråden Tror jag fick missfall nyss.
  • Bitterkexet

Hej, är ingen expert men om jag var du skulle jag ringa 1177 och rådfråga med dem eller ringa gynakuten för om du har så ont som du säger i äggstockarna kanske du behöver smärtis?

Kram hoppas det blir bättre

• Anonym (Tanja)

Nej. Barnet är så pytte litet och är väl skyddad där och du blöder inte. Tror inte på missfall. Du kan vara öm där på magen efter hunden.

Hård i magen är vanligt när man är gravid. Jag tog lactulos varje dag för min hårda mage.

• Anonym (A)

Jag tror inte heller missfall pga hunden.. det ska vara jätttesvårt att framkalla ett msisfall på det sättet, men har du ändå så fruktansvärt ont att du gråter i fosterställning så borde du ringa till gyn-akuten. Stark smärta är ett symtom på utomkveds vilket är farligt.

Angående dina psykiska besvär borde du gå och prata med någon, graviditetsdepression är inte helt ovanligt. Ring MVC och be dom hjälpa dig med en kontakt under graviditeten. Det finns psykologer som är inriktade mot gravida och föräldrar. Detta är viktigt för både dig och barnet även om det känns tungt att be om hjälpen.

Kram

Svar på tråden Tror jag fick missfall nyss.