• mammagbg85

    Hinnsvepning vecka 38, vad hände? Värkar ledde till förlossning?

    Eller ingenting? Eller tex mjuknade o öppnade lite efter o sen gick en vecka till ny svepning ?

  • Svar på tråden Hinnsvepning vecka 38, vad hände? Värkar ledde till förlossning?
  • Ankissen

    Jag fick hinnsvepnig med båda arnen när jag gått över några dagar. Första gången ökade värkarna något och vattnet gick efter några timmar. Andra gången hände ingenting.

  • Ox2

    När jag väntade mitt andra barn fick jag totalt 3st. Första på bf om jag minns rätt. Öppen 2-3cm. Andra på bf+9, öppen 4cm utan värkar och tredje på bf+10, öppen 5cm utan värkar. Inget hände mer än att jag öppnade mig men inga värkar. Blev igångsatt bf+11 genom att dom tog håll på hinnorna.

  • EllasEllis
    mammagbg85 skrev 2017-01-06 21:31:16 följande:

    Eller ingenting? Eller tex mjuknade o öppnade lite efter o sen gick en vecka till ny svepning ?


    jag fick hinnsvepning på överburenhetskontrollen på bf+8. vi hade tid på förmiddagen. BM upptäckte att jag var 4cm öppen och frågade om hon fick göra hinnsvepning och vi ville ju ha allt hjälp på vägen man kan få för vi var trötta på att vänta :D

    I mitt fall tror jag det hjälpte för vattnet gick på kvällen samma dag. däremot hade jag "skumma" värkar då jag inte kunde säga när de började och slutade, så det där med att klocka värkarna var ju omöjligt. men när vi ringde in så sa de att vi skulle komma in med tanke på att det blev en stor pöl (ca30cm i diameter) på golvet när vattnet gick. väl inne var det inte öppet mer än 4cm fortfarande och vi fick tillsägelse om att försöka sova...yeah right... :) men iaf 24h efter vattnet gick och efter värkstimulerande dropp var vi föräldrar :)
  • DevilsDaughter

    Jag gjorde hinnsvepning väldigt många gånger med fjärde barnet från dess att jag var fullgången. Efter sista hinnsvepningen så satte det igång några timmar senare. Hade då gått över 41+3, tidigaste jag fött då jag gått över mer med de andra. Men om vi säger att jag totalt gjorde ca 8 hinnsvepningar så var det endast den sista som ledde till förlossning..

Svar på tråden Hinnsvepning vecka 38, vad hände? Värkar ledde till förlossning?