• Birdiz

Graviditetstest som är svagare än igår

Hej
    Plussade med clearblue digital (1-2 v) igår och fick ett ganska svagt men ändå synligt streck med en sticka från babyplan testa tidigt.
    Jag ska egentligen ha mens i morgon så det är Bim-1.
    Tog ett till test från stickan idag och det strecket visade ett mycket svagare streck än strecket som visades igår :(
    Är så orolig. Vad betyder detta?

• Svar på tråden Graviditetstest som är svagare än igår
  • Anonym (Fd testoman)
    Birdiz skrev 2017-01-07 15:33:42 följande:

Hej

Plussade med clearblue digital (1-2 v) igår och fick ett ganska svagt men ändå synligt streck med en sticka från babyplan testa tidigt.

Jag ska egentligen ha mens i morgon så det är Bim-1.

Tog ett till test från stickan idag och det strecket visade ett mycket svagare streck än strecket som visades igår :(

Är så orolig. Vad betyder detta?

Svårt att säga än, kan vara fel på andra testet kan vara otydliga test osv osv. Men det är just därför man inte ska testa innan bim. Missfall så tidigt räknas inte ens i statistik då det uppskattas vara jättevanligt att ägget bara blir befruktat men inte fastnar riktigt och du får "missfall" som helt vanlig mens. Mellan 30-40 % enligt en del forskning men vissa studier menar 50% av alla "graviditeter" uppskattas inte fastna i livmoderväggen men då hinner ett test innan bim ibland fånga upp hormonet då befruktning ändå skett. Detta streck eller plus brukar dock vara svagt.
  • Sissimoine

Nu kommer jag med ett fruktansvärt tråkigt svar, men kände igen mig så mycket. Hänt liknande med mig 4 gånger. Testat svagt plus som blir svagare när dagarna går, sen kommer det som en kraftig mens/missfall strax efter BIM.

Behöver inte vara så för dig såklart, testet kan ha varit dåligt också

• Summerchild

Jag har tyvärr också varit med om det. Och dom testen är mkt svaga vid bim och så kommer en sen mens. Hänt många ggr faktiskt. Där deg har gått bra så har jag haft starkt vid bim

• Birdiz
    Anonym (Fd testoman) skrev 2017-01-07 15:46:22 följande:
    Svårt att säga än, kan vara fel på andra testet kan vara otydliga test osv osv. Men det är just därför man inte ska testa innan bim. Missfall så tidigt räknas inte ens i statistik då det uppskattas vara jättevanligt att ägget bara blir befruktat men inte fastnar riktigt och du får "missfall" som helt vanlig mens. Mellan 30-40 % enligt en del forskning men vissa studier menar 50% av alla "graviditeter" uppskattas inte fastna i livmoderväggen men då hinner ett test innan bim ibland fånga upp hormonet då befruktning ändå skett. Detta streck eller plus brukar dock vara svagt.
    Sissimoine skrev 2017-01-08 23:40:02 följande:

Nu kommer jag med ett fruktansvärt tråkigt svar, men kände igen mig så mycket. Hänt liknande med mig 4 gånger. Testat svagt plus som blir svagare när dagarna går, sen kommer det som en kraftig mens/missfall strax efter BIM.

Behöver inte vara så för dig såklart, testet kan ha varit dåligt också

Summerchild skrev 2017-01-09 00:25:42 följande:

Jag har tyvärr också varit med om det. Och dom testen är mkt svaga vid bim och så kommer en sen mens. Hänt många ggr faktiskt. Där deg har gått bra så har jag haft starkt vid bim

Tog två nya tester nu två dagar senare, olika tester och båda visade starkare än testerna jag tagit hittills, SÅ skönt :) 

• hggeli

Jag upplever samma, haft test som sedan 4 dagar stegrat i styrka fram till igår, dvs i 3 dagar stegrat men så idag 4:e dagen är testet lite svagare.
    Tyckte inte urinen var jätteutspädd men kanske var nått med testet.
    Blir så nervös speciellt som ni andra beskriver har jag varit med om svaga test innan där de sen blivit ännu svagare så har en väldigt riklig mens kommmit har skett ca 2-3 ggr under det 1 år 2 månader vi försökt nu.

Jag hoppas dock att som du så blir mitt test starkare igen. Ska ta ett till på några timmar för nu mår jag verkligen dåligt över detta resultat :( usch så oroligt! men blir lite tröstad av att ditt blev starkare igen sen.

• Summerchild

Man får vänta hellre några dagar 3-4 kanske innan man testar och jämföra....men visst det är ju spännande och göra testen ....ibland gör man 2 på en å samma dag...hehe

• hggeli
    Summerchild skrev 2017-05-28 01:25:55 följande:

Man får vänta hellre några dagar 3-4 kanske innan man testar och jämföra....men visst det är ju spännande och göra testen ....ibland gör man 2 på en å samma dag...hehe

Jag veeeet att det är bäst. Men går ju inte hålla sig ju ;) hehe :) gaaah!
  • Birdiz
    hggeli skrev 2017-05-27 06:52:52 följande:

Jag upplever samma, haft test som sedan 4 dagar stegrat i styrka fram till igår, dvs i 3 dagar stegrat men så idag 4:e dagen är testet lite svagare.
    Tyckte inte urinen var jätteutspädd men kanske var nått med testet.
    Blir så nervös speciellt som ni andra beskriver har jag varit med om svaga test innan där de sen blivit ännu svagare så har en väldigt riklig mens kommmit har skett ca 2-3 ggr under det 1 år 2 månader vi försökt nu.

Jag hoppas dock att som du så blir mitt test starkare igen. Ska ta ett till på några timmar för nu mår jag verkligen dåligt över detta resultat :( usch så oroligt! men blir lite tröstad av att ditt blev starkare igen sen.

Mitt blev som sagt svagare, men det blir en bebis iallafall :)
  • Summerchild
    hggeli skrev 2017-05-29 08:24:17 följande:

Jag veeeet att det är bäst. Men går ju inte hålla sig ju ;) hehe :) gaaah!

Då ska du njuta istället för det är så kul ....fantastisk upplevelse. Jag har gjort säkert 14 test på 1 vecka och skillnad ser man mest efter en hel vecka. Dom andra blir liksom lite fram å tillbaka. Nu är jag gravid i v32 så nu längtar jag till nästa graviditeten och nya gravtest :) vart till på 3e försök
  • Summerchild

Fast om man räknar på p- sprutan som satt i så har jag velat bli gravid tidigare så det var lite jobbigt med den. Rekommenderar ingen att ta p-spruta ens nånsin. Iaf kolla upp vad den innebär.

Har provat behandling med progesterall så mens kom tillbaka. Och sist kostbehandlad som gjorde susen. Jag åt mest protein en tid. Gick ner 8 kg poff gravid. Kan ha pco. Men inget säkert. Ingen utredning då jag fött 3 barn tidigare. Fått gå ner i vikt för att bli gravid med dom oxå. Lycka till allihopa!

• CrazyTown

Varför ens testa igen när man väl fått plus?

1. Du är gravid, vilket du fått veta iom positivt gravtest.

2. Graviditeten tar slut, vilket du märker iom en blödning/mens/missfall.

Att testa massor av gånger och sen analysera färgen på testerna låter som både stressande och slöseri med pengar.

• Summerchild
    CrazyTown skrev 2017-05-29 15:17:10 följande:

Varför ens testa igen när man väl fått plus?

1. Du är gravid, vilket du fått veta iom positivt gravtest.

2. Graviditeten tar slut, vilket du märker iom en blödning/mens/missfall.

Att testa massor av gånger och sen analysera färgen på testerna låter som både stressande och slöseri med pengar.

Håller med dig lite grann.... men man är då glad å det är mkt som händer i tankarna att man blir typ upphetsad av stunden när man ser ett positivt svar.

Men det klart att det är onödigt att oroa sig jämt å ständigt. Men så fungerar livet.
Svar på tråden Graviditetstest som är svagare än igår