Pruttar hela tiden
Jag pruttar hela tiden - extremt mycket. Vad kan jag göra åt detta? vad kan detta bero på?
Jag pruttar hela tiden - extremt mycket. Vad kan jag göra åt detta? vad kan detta bero på?
Ändra kostsammansättning och ät långsammare.
Du äter något som som får din mage att producera mycket gas. Det behöver inte vara ngn allergi eller överkänslighet - vissa livsmedel blir en del pruttiga av, fibrer och färska grönsaker.
Tuggar du sockerfritt tuggummi/äter sockerfria halstabletter eller liknande? Sötningsmedlet i sådant ger mig fanfar-gaser omedelbart.
Du äter något som som får din mage att producera mycket gas. Det behöver inte vara ngn allergi eller överkänslighet - vissa livsmedel blir en del pruttiga av, fibrer och färska grönsaker.
Åh vad skönt att jag inte är ensam om det!! Har oxå problem med gaser ofta..
Kött producerar generellt mer metangas i vårt magtarmsystem än frukt och grönt. Sen finns det ju undantag som vindruvor och surkål.
Jag har ibs och får extremt mycket gaser av bröd och annat med kolhydrater. För att slippa dem och många andra problem med magen äter jag lchf, då har jag inga gaser alls. Inte ens äggfjärtar när jag äter mycket ägg. Så kött och ägg ger inga gaser alls, det är kolhydrater och fibrer som ger gas.
Då kanske du inte ska be om hjälp om du inte vill ha råd.
Jisses... snacka om lättkränkt bara för att du gav dåliga råd.
www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/IBS---kanslig-tarm/
Kan detta va ngt?
Har själv långsam matsmältning vilket leder till att det lätt blir gaser :(
Nu dessutom gravid = extra långsam matsmältning =stackars maken :(