• Anonym (m)

Glömt klarmarkera?? angående lön

Vet någon vad som sker om man glömt klarmarkera sig på jobbet? Får man ingen lön denna månad då?

• Svar på tråden Glömt klarmarkera?? angående lön
  • Carambolan

Beror nog på vilket tidrapport- och lönesystem de använder. På mitt jobb betalas lönen ut som vanligt men både en själv och närmast ovanstående chef får automatiskt ett grinigt påminnelsemail varje dag.

• Anonym (Oroa dig inte)

Självklart får du lön. Ring till lönekontoret på måndag morgon och berätta att du missat och att du är jätteledsen för det merarbete du orsakar. Bered dig på en föreläsning om hur svårt du gör deras jobb och hur omöjligt det skulle vara om alla vore som du. Möjligen också en liten varning om att "det inte går att lösa varje gång om du är så slarvig", men så länge du är någorlunda trevlig och låter ångerfull så kommer det att lösa sig. Folk på lönekontor är inte elaka, men ibland lite less på folk som inte gör "allt" rätt

• Anonym (m)

tack, ska ringa direkt på måndag:)

hoppas!!

• Frontline

Gör det aldrig..
    Tycker det räcker med att jag loggar in varje gång jag är på jobbet och ska fan inte behöva bekräfta varje månad att jag har jobbat...

Det syns på mina instämplingar...

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • sextiotalist

Jag får ett påminnelsemail. Vi ska ha klarmarkerat varje måndag.

Det är endast via tidrapporterna man ser hur mycket vi arbetat

• Anonym (Lisa)

Vilket system använder du? Det är ditt ansvar att klarmarkera/godkänna arbetad tid och det kan bli så att du går lönen lite senare.

• stor grön drake

Hos oss betalas grundlönen ut endå, men ev ersättningar (kväll, natt, helg, övertid) blir att släpa en.månad till. Och så blir närmsta chefen sur, för hon måste godkänna det innan det går vidare till löneräknaren.

Man klatmarkerar (hos oss) gör att bekräfta att de loggade tiderna är korrekta och att man fyllt i all frånvaro och extra arbete

Svar på tråden Glömt klarmarkera?? angående lön