Skadat min näsa, kanske permanent. Hjälp!
Jag är en kvinna runt 30 som genom en jätteklantig olycka skadade näsan i slutet på augusti 2016. Jag fick en tung grej på näsan och den svullnade upp och näsbenet blev förtjockat och konstigt.
Jag åkte till läkaren direkt för att se om den blivit bruten och han klämde på näsan och sa att den inte var sned och bedömde därför att den inte var bruten. Dock kollade ju inte han ifall det blivit någon spricka i näsan eller något annat. Han sa att jag skulle vänta 6-12 månader och sen efter 12 månader får jag se hur det ser ut.
Näsan är ännu inte läkt och näsbenet ser tjockare ut än innan och jag har fått en markerad "bump" på näsbenet. Jag hade en liten bump innan men det är helt tydligt att näsbetet ser tjockare ut med mycket större "bump".
Jag har sett att näsbenet smalnat av lite efter ungefär 4 månader men sen blev näsan träffad igen genom en olycka för typ 10 dagar sen (inte mitt fel denna gång) och den svullnade upp direk. Dock var denna nya träff inte jättehård och näsan är helt klart inte bruten av den senaste olyckan.
Pratade lite med en bekant som genom sin sport har erfarenehet av att näsan blir träffad och menar att näsan kanske aldrig blir återställd.
Känner mig superledsen då jag verkligen vill ha tillbaka min gamla näsa och en operation är ju superdyr.
Någon som har en liknande erfarenhet eller koll på såna saker?
Tacksam för svar!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-07 22:35
Ville bara tillägga att det nu gått ungefär 4,5 månader sen den första olyckan som skedde i augusti 2016.