• Anonym (En tjej)

Bli av med milier

Den som fått bort dem utan att träffa hudterapeut och klämning, hur gjorde ni? Krämer? Vet hur dem uppstår.

• Svar på tråden Bli av med milier
  • cameleon

Jag har läst någonstans att dom uppkommer om man använder fel krämer i ansiktet, typ bodylotions.. Men vet inte exakt, kommer inte ihåg var jag läste det någonstans. Har själv några pyttesmå runt ögonen.. Använder bara ansiktskräm nu..

• Ögonkräm

Till och med vanlig ansiktskräm kan vara för "tjock".

Runt ögonen är det bäst med ögonkräm, dvs kräm avsedd för just området runt ögonen.

• Anonym (Wildrat)

Jag har fått bort dem genom att sticka hål på huden med en knappnål och sen trycka ut fettet med två tops. Ingen skada på huden alls, inga ärr. Funkar bäst på såna som suttit ett tag, då har fettet blivit som en hård klump som är lättare att få bort.
    Numer får jag inga då jag bara använder fettfri hudkräm.

• Anonym (En tjej)
    Anonym (Wildrat) skrev 2017-01-08 13:02:39 följande:

Jag har fått bort dem genom att sticka hål på huden med en knappnål och sen trycka ut fettet med två tops. Ingen skada på huden alls, inga ärr. Funkar bäst på såna som suttit ett tag, då har fettet blivit som en hård klump som är lättare att få bort.

Numer får jag inga då jag bara använder fettfri hudkräm.

Vad heterfettfria hudkrämen om man får fråga? Så knappnål mitt i? Jag har haft andra ärr som läkt och försvunnit så tror att jag har väldigt bra läkkött.
Svar på tråden Bli av med milier