Oplanerat gravid, kommer syskonen "misstycka"?
Har två barn o en bonus. Bonus och min ena är äldre (båda runt 10-13) samt en gemensam kille på 2 år snart.
2-åringen va planerad och efterlängtad. Syskonen var större så jag var aldrig rädd för svartsjuka. Nu är jag oplanerat gravid igen, o livrädd. Alla logiska tankar säger abort men sen säger lilla rösten "behålla, du kommer ångra dig".
Emot behålla: vi har det himla bra. Fortfarande ganska lätt med "vuxentid", att hitta på saker när stora barnen är hos respektive förälder o lille hos mormor/farmor. Vi kommer behöva flytta (hur tar stora barnen det, kommer dom känna att dom får anpassa sig för mkt?). Hur kommer lille killen ta detta, han är såå mammig o jag fattar inte hur han ska kunna "dela mig". Kommer jag ens kunna älska ett barn till? Det va lättare när lillen kom för då kunde jag prata och förklara och resonera med mitt stora barn. Kommer jag förstöra min fina välfungerande familj?
För behålla: bebisar är gulligt, tänk om bebisen blir lika bra som sina storasyskon, tänk om jag ångrar mig?
Alltså - det blir så stora förändringar med en bebis till o allt talar för abort, MEN?!?!?
Vet att inte någon annan kan bestämma men behöver ändå bolla med någon annan än min man som diplomatiskt nog säger ; jag stöttar dig i ditt val oavsett.