• Anonym (TS)

Ägglossningstest- era erfarenheter?

Sedan jag slutade med minipiller för 8 månader sedan har jag inte haft ett enda positivt äl-test. Inte ens sett antydan till 2 streck. Får bara upp kontrollstrecket varje gång.

Har ett barn sedan tidigare. Innan detta barn kom kunde jag ofta se 2 streck på äl-test och någon gång var det lika starka, jag hade alltså äl. Men nu är det som sagt blankt (mensen är väldigt oregelbunden)

Har ni erfarenhet av att testa och det verkligen bara är kontrollstrecket som syns? Har liksom inte upplevt det tidigare och osäker på om nåt är fel.

• Svar på tråden Ägglossningstest- era erfarenheter?
  • BaraStina

Hej!

Just efter pillerstop så är det ju väldigt individuellt hur ägglossning kommer igång igen, så behöver ju inte vara något som är fel utan bara kroppen som är seg att komma igång :) sen så är det ju så viktigt att man testat just äl-stickor i rätt tid på dygnet för att ha möjlighet att pricka en stegring.

Jag har tex jämt en stegring väldigt sent på kvällen så kan bara pricka det då och sen på morgonen efter så syns det knappt igen :)

• Anonym (TS)
    BaraStina skrev 2017-01-08 17:40:56 följande:

Hej!

Just efter pillerstop så är det ju väldigt individuellt hur ägglossning kommer igång igen, så behöver ju inte vara något som är fel utan bara kroppen som är seg att komma igång :) sen så är det ju så viktigt att man testat just äl-stickor i rätt tid på dygnet för att ha möjlighet att pricka en stegring.

Jag har tex jämt en stegring väldigt sent på kvällen så kan bara pricka det då och sen på morgonen efter så syns det knappt igen :)

Men du har erfarenhet av att testet visar enbart kontrollstrecket?

jag är nog dum för jag trodde att det alltid visade lite liksom :)
  • BaraStina
    Anonym (TS) skrev 2017-01-08 18:06:33 följande:

Men du har erfarenhet av att testet visar enbart kontrollstrecket?

jag är nog dum för jag trodde att det alltid visade lite liksom :)

Ja det har jag! Händer väldigt sällan för mig att jag har ens tillstymmelse till mer än kontrollstrecket :) är nog bara en månad jag såg lite av ett andra streck mer än 1-2ggr :P

Sen kan det säkert skilja från person till person samt vilket test man använder såklart :)

Så det är absolut ingen dum fråga, jag är själv osäker ibland om dem ens stämmer haha!
  • Anonym (TS)
    BaraStina skrev 2017-01-08 19:46:10 följande:

Ja det har jag! Händer väldigt sällan för mig att jag har ens tillstymmelse till mer än kontrollstrecket :) är nog bara en månad jag såg lite av ett andra streck mer än 1-2ggr :P

Sen kan det säkert skilja från person till person samt vilket test man använder såklart :)

Så det är absolut ingen dum fråga, jag är själv osäker ibland om dem ens stämmer haha!

Tusen tack för ditt svar!

Då fortsätter jag testa lite och se om nåt händer
  • Anonym (Isabelle)

Hej! Sedan jag slutade med p-piller hade jag också svårt att hitta äl på äl-test. Provade stickor från graviditetskollen utan resultat. Den här månaden provade jag med stavar från testlagret och fick två starka streck för första gången! Tog mina test vid 16-18 tiden

• Anonym (TS)
    Anonym (Isabelle) skrev 2017-01-08 23:20:53 följande:

Hej! Sedan jag slutade med p-piller hade jag också svårt att hitta äl på äl-test. Provade stickor från graviditetskollen utan resultat. Den här månaden provade jag med stavar från testlagret och fick två starka streck för första gången! Tog mina test vid 16-18 tiden

Det är just stickor från graviditetskollen jag använder. Märkligt! Känns dyrt med stavar då jag för tillfället inte har någon koll alls och testar så gott som varje dag. Men jag får kanske överväga det.

Tack för svar! :)
  • Anonym (Gravid igen)

Väntar nr 2. Mina menscykler är extremt varierade så vi var tvungna att använda ÄL test. Köpte billigare varianten somnade har, fick inget utslag alls. Köpte sen didgitala tester fick tydliga utslag. Så min erfarenhet är att digitala är bäst och alltid funkat för mig.

• Anonym (TS)
    Anonym (Gravid igen) skrev 2017-01-09 12:35:42 följande:

Väntar nr 2. Mina menscykler är extremt varierade så vi var tvungna att använda ÄL test. Köpte billigare varianten somnade har, fick inget utslag alls. Köpte sen didgitala tester fick tydliga utslag. Så min erfarenhet är att digitala är bäst och alltid funkat för mig.

Då får vi helt enkelt lägga ut lite mer pengar. Känns ju onödigt att använda sånt som ändå inte fungerar :)
  • Anonym (Isabelle)
    Anonym (TS) skrev 2017-01-08 17:35:33 följande:

Sedan jag slutade med minipiller för 8 månader sedan har jag inte haft ett enda positivt äl-test. Inte ens sett antydan till 2 streck. Får bara upp kontrollstrecket varje gång.

Har ett barn sedan tidigare. Innan detta barn kom kunde jag ofta se 2 streck på äl-test och någon gång var det lika starka, jag hade alltså äl. Men nu är det som sagt blankt (mensen är väldigt oregelbunden)

Har ni erfarenhet av att testa och det verkligen bara är kontrollstrecket som syns? Har liksom inte upplevt det tidigare och osäker på om nåt är fel.

Ja jag tänkte också att det blev billigare med stickor då mina cykler också var väldigt oregelbundna, typ ena månaden 33 och sndra 50 dagar. Köpte 14 stavar och fick utslag på dag 18. Man blir ju lätt väldigt frustrerad när man aldrig får utslag så det kan va värd den extra kostnaden :)
  • Anonym (Tjejen)

Jag har använt Clearblues digitala ägglossningstest som visar både låg, hög fertilitet och maximal fertilitet. Jag tycker de är bäst och enkla att använda.

Använder även Clearblues digitala gravtest med veckoindikator, där det står tex inte gravid eller Gravid 1-2, tröttnade på att försöka avläsa otydliga streck.
    Det är värt att lägga lite mer pengar på test som funkar och är enkla att använda.

• Lingonsylt90

Hej 
    Någon som har erfarenhet av att blivit gravid trots att man inte såg någon lh stegring på stickorna? 

Svar på tråden Ägglossningstest- era erfarenheter?