1,5 åring arg efter vistelse på förskolan
Min dotter är 1,5 år gammal. Hon är en glad och sprallig tjej, hon är jätte kärleksfull och kommer fram och pussas och kramas spontant flera gånger om dagen. Hon är sällan ledsen och missnöjd. Till problemet, hon går på förskolan mellan 8 och 20 timmar i veckan. Vi hade en lång och försiktig inskolning för ca 3 månader sen och till en början gick det bra, visst hon blev ledsen vid lämning och jätte klängig vid hämtning. Sen började förskolelärarna säga att hon var så arg när hon var där (aldrig ledsen) utan arg. Jag blev helt förundrad och snopen för det beteendet hade jag aldrig sett, nu sista månaden har hon börjat bli så hemma, alltid när hon har varit på förskolan, hon slåss, kastar saker i golvet, slår sig själv, dunkar sitt huvud i väggen och golvet, skriker, är allmänt lätt irriterad och frustrerad, man får knappt komma nära henne och hon sover jätte oroligt och har svårt att komma till ro inför natten. När hon sedan har varit hemma i typ 2-3 dagar och inte varit på förskolan så är hon sitt vanliga jag, glad och underbar. Och så börjar hon på förskolan och baletten är igång. Det finns endel barn på förskolan som jävlas lite med dottern och kramar henne när hon inte vill och ju argare hon blir desto roligare tycker dom att det är, detta har förskolepersonalen berättat för oss. Men kan ju inte bara vara det som gör att hon blir såhär? Tänker om någon annan varit med om detta? Eller om kanske dagmamma skulle passa bättre? Tacksam för svar:)