Anonym (åh) skrev 2017-01-09 01:05:14 följande:
åhhh jag vill ha en kille som du!
är själv likadan o mår bra i en relation som utvecklas snabbt och kräver mkt bekräftelse...
vad hittar man såna killar???
I mitt fall på jobbet (finansbranchen), på gymmet eller i stallet då jag rider. Utan att låta dryg har jag alltid pga hästarna haft mycket god tillgång på tjejer, men ändå har jag alltid fäst mig djupt väldigt snabbt och velat att allt ska gå i raketfart.
Kanske känner du igen dig i det där med kontaktande mellan gångerna man ses också? Man vill skriva till personen flera gånger på dagen och att de ska svara supersnabbt, måste kolla mobilen hela tiden för att se om personen hört av sig, överanalyserar allting, blir ledsen/sur när personen man börjar träffa inte kan träffa en samt helst velat planera in nästa gång man träffas innan man ens skils åt?
När jag var i mina mellersta 20 avvände jag mig med allt ovanstående och lärde mig vikten av att spela cool och lägga mig på tjejens nivå (jag gjorde så att de jag träffade fick stå för den mesta av kontakten så att jag var säker på att det inte blev för mycket), att ge tjejen lite tid att sakna mig (förhållandet kraschar ju faktiskt inte för att vi ibland inte hörs på 24 timmar utan mår bara bra av det), verkligen prioritera egna intressen och kompisar och inte bara sitta och vänta på att tjejen blir ledig så att vi kan ses. men det kändes ändå ganska konstigt och inte riktigt "jag" även om det blev bättre med tiden och med tjejen jag träffade innan min sambo samt min sambo har jag aldrig fått höra att jag är för på, klängig eller så.
Jag tror det är precis så TS måste göra. Acceptera att hon är som hon är, vara ledsen när det skiter sig och vara medveten, t.ex. tänka en extra gång innan hon skickar det där smset ("fyller det någon funktion eller är det bäst att låta bli då jag redan smsat massor idag?") eller säger kärleksord till personen hon träffar. Jag kunde lätt stressa tjejerna jag träffade genom att vilja snabbt bli exklusiv, ha relationssnack alldeles för tidigt, alltid vilja ses etc medan tjejen tyckte att vi knappt kände varandra än ju.