Byta yrke vid 36 års ålder. Bli något inom ekonomi.,,
40 års kris eller vad!?
Har sedan gymnasiet aldrig vetat vad jag velat jobbat med.
Gick 3 årigt ekonomiprogram (samhällsvetenskap) endast för att min syster och mina kompisar valde det. Hankade mig fram med godkända betyg i samtliga ämnen. Snittet blev väl något över medel i betyg. Hade VG i administration och bild samt matte.
Efter gymnasiet valda jag att läsa basår, naturtekniskt år på högskola. Tanken var att söka vidare till något kreativt högskoleprogram. Blev inget med vidare studier då jag blev kär och galen i min nuvarande man. Detta är nu nästan 16 år sedan...
Orkar ni läsa mitt inlägg!? Behöver feedback.
Efter basåret fick jag direkt jobb inom naturtekniskt område, labb/kemi etc. Har sedan dess alltid haft jobb hos stora arbetsgivare och fasta anställningar. Jag jobbar nu med livsmedelskontroll sedan 4 år tillbaka men har börjat stannat upp och börjat fundera på vad jag verkligen vill.
Jag halkade ju bara in på det naturtekniska området en gång i tiden. Utan mål.
Jag vill kunna bli något annat, jag vill utvecklas! Vilket är lönlöst hos min nuvarande arv givare.
Barnen börjar bli stora. Min man och jag är lyckliga. Men jag känner mig rastlös på något vis.
Han är välbetald och utvecklas i sitt jobb medans jag ståt stilla.
Vad skulle ni ha gjort i mitt fall? Studera? Bita ihop och jobba på?
YH utbildning inom administration och ekonomi? Någon som läst och fått jobb???
Törs jag studera i min ålder. Rädd att jag ångrar mig. Jag vill så gärna göra något nytt och annat i mitt liv.
Ha en annan yrkesroll. Där utvecklingsmöjligheterna inte är begränsade.
Behöver tips råd och idéer.
Ha det fint!