Djursjukhus Blå Stjärnan GBG - oskäligt dyrt, vilka andra ställen i västra Sverige har bra vård för marsvin?
Jag ringde precis Blå Stjärnan för att få reda på hur mycket återbesöket med mitt marsvin skulle kosta. 800 kr!!!
Behöver jag säga att jag naturligtvis inte kommer åka dit? Det som ska göras i mitt fall, är att en veterinär ska lysa med en lampa i ögat på mitt marsvin. Det tog ungefär 15-20 sekunder när vi var där igår och gjorde det. Såå... 800 kr helt utan någon form av behandling eller dylikt, 15-20 sekunder. Observera då att jag redan betalt 2100 kr (!!!) för att hon skulle lysa marsvinet i ögat första gången. Fick sedan droppar med antibiotika och lite smärtstillande. Så det hela skulle alltså sluta på 2900 kr. För att lysa henne i ögat två gånger. Great. Fick dessutom felaktig prisuppgift av flera personer, där det dyrt och heligt bekräftades vad det skulle kosta med en viss behandling. Denna behandlingen valde veterinären att inte göra, men tog betalt för samma summa.
Kommer inte att åka dit igen, så jag är nu intresserad av nya kliniker som är bra på marsvin. Göteborg med omnejd samt Halland är av intresse. Norra Skåne (verkligen vid gränsen alltså) är också ok.