• Poppeliou

PCOS + övervikt + Pergotime = gravid ändå?

Hej!

Jag är inne på min första kur pergotime efter att jag och min man försökt bli med barn i cirka 1,5 år. Jag har diagnostiserad PCOS och har en viss övervikt. Vi har genomgått utredning som inte visade på några andra problem, min man har väldigt bra sperma kvalitet. Jag vill så gärna bli gravid, jag håller på att gå ner i vikt och har hittat en kosthållning som passar mig - har gått ner cirka 8 kg på 2 månader hittills men har kanske 10-15 kg kvar till optimal vikt.

Är det någon som lyckats bli gravida med pergotime trots övervikt? Dubbel eller enkeldos? Vill gärna höra alla era erfarenheter.

Tack på förhand!

• Svar på tråden PCOS + övervikt + Pergotime = gravid ändå?
  • Angeleyez

För mig fungerar det utmärkt trots Pcos och övervikt, Har blivit gravid 3 gånger på pergotime är i vecka 9 nu. Tydligen måste jag vara lättstimulerad.

Lycka till.

• Poppeliou
    Angeleyez skrev 2017-01-09 15:22:43 följande:

För mig fungerar det utmärkt trots Pcos och övervikt, Har blivit gravid 3 gånger på pergotime är i vecka 9 nu. Tydligen måste jag vara lättstimulerad.

Lycka till.

Åh, va kul att höra att det fungerade för dig! Då kanske det kan fungera för mig också :) Tack!
  • Ellifant

Angeleyez - får man fråga hur mycket övervikt? Jag är inne på mitt nionde försök med pregotime och jag är rädd att det är de där extra kilona som gör det!

• Angeleyez

Jag har en hel del övervikt me mina 90-92 kilo och jag är bara 162. Men med pergotime lyckas jag bli super fertil direkt. Och har alltid haft bra graviditeter trots vikten brukar inte gå upp så mycket då bebisen tycks ta av mig istället.

• Happymom28

Hej!

Jag har diagnosen PCOS. Min man och jag hade försökt få barn i flera år. Testat alla möjliga alternativ ett av de var pergotime. Vilket inte heller fungerade. Trodde det var omöjligt att bli gravid. Att hela tiden fundera på varför man aldrig får ett + på stickan oavsett vad man äter eller motionerar vilka tabletter krämer man än använder så fungerar det inte. Skulle jag få dö barnlös vad är då meningen med livet. Det var min tanke. Sen fick vi tid för IVF. Då tänkte jag funkar inte det så vet jag inte vad jag gör. Har tack o lov en man som försöker förstå mig de gör han. Me. Som ni vet så kan aldrig en man helt förstå en kvinna. Den oändliga rädsla, förtvivlan den stress o press man känner kan nog aldrig en man förstå.

Hur som helst.. Hela denna procedur med IVF var för mig väldigt jobbig. Hade så ont och mådde så fruktansvärt dåligt på alla sett o vis.

Men på första försöket fick jag ett + o nu sitter jag här men en helt underbar son på 2 månader.

Det jag vill få fram.. Ge inte upp oavsett vad. Om det är PCOS som jag har. Det som för mig kändes helt omöjligt vart möjligt. Fantastiskt.

Hoppas ni andra som längtar efter ert kärleksbarn får ett + snart.

Det finns fortfarande hopp! ?

• Camspr

Jag har pcos och min man har inga problem. Vi har haft oskyddat sen 2010, inte för vi ville ha barn utan för vi va lata. Sen 2014 bestämde vi oss att försöka men ingång ganska snabbt att har vi ej "råkat" bli gravida på fyra år så kommer det inte gå. Vi kontakta gyn och fick då veta att jag hade pcos. Jag har även gjort en gastric operation så jag gick ner 60 kilo, väger idag 60-63 men aldrig plussat.

Idag är jag inne på andra dagen med pregotime :) håller mina fingrar och tår! Ligger dessutom i solstolen i Thailand så jag njuter och kroppen är i viloläge och kan koncentrera sig på att släppa ägg, haha! :)

• Trullsan86

2010 åt jag kur nr 3, enkel och vägde då 85-90kg till mina 165cm.

Vi fick plus! Vi hade försökt i 1år innan.

Idag är hon ett glatt yrväder på 5år (6år i höst)

Nu kämpar vi med syskon.

Hoppas ni får ert plus

• Newbie84

Jag har blev gravid på 2 enkelkuren trots att min äggblåsor inte var så mogen som den borde varit. Upplever att ägglossningen kom senare för mig runt cd20-21 så tur vi körde på än då fram till icke-mens. Har en oplanerad graviditet bakom mig också men när vi ville skaffa syskon så fick vi ta hjälp pga utebliven ägglossning. Den spontana graviditeten hade jag 5 kg övervikt och denna gång ca 15 kg. Gemensamt för båda gånger jag blivit gravid är att jag ätit lchf.

Stort lycka till!

Svar på tråden PCOS + övervikt + Pergotime = gravid ändå?