Gravid eller hormonstinn efter Cerazette?
Hej!
Jag håller på att bli galen på en grej. Vet att det är vanligt med "gravidsymptom" när man slutar med Cerazette men jag behöver skriva av mig och få höra lite av andras tankar kring det!
Jag slutade med mina piller i mellandagarna, har under mina år med Cerazette knappt haft någon mens men fått lite småkänningar i ryggen sådär i slutet på varje månad. De gånger jag har fått en riktig blödning har jag knappt märkt av det i resten av kroppen.
Efter att jag slutat med pillrena så kör jag och min kille på som vanligt och vi har absolut inte ambitioner av att hålla koll på ägglossning eller sånt, blir det en bebis så blir det liksom ????
MEN sen jag slutade med pillrena så har min kropp ballat ur totalt. Har ont i brösten, orolig i magen, smått illamående korta stunder, sover dåligt och har brutala humörsvängningar. Har även känt lite spänningar i äggstocken och det högg till lite häromdagen.
Om jag minns rätt så hade jag innan pillrena ofta mens runt den 25:e varje månad, utan några direkta känningar då heller. När jag
Ätit minipiller har Jag har som sagt haft lite känningar i ryggen och varit lite "pms"-ig i slutet av varje månad även fast jag inte blött något.
Vad ska jag tro?! Har läst om de som blivit gravida innan första mensen efter ett pillerstopp, lika mkt som jag läst om de som väntar flera månader på att ens få sin första mens. Förstår såklart det är individuellt.. Men jag blir galen. Och om jag skulle vilja göra ett gravtest, hur länge borde jag vänta?