• merre97

VILL JOBBA

Det är så här att jag är 19 år gammal, gick i gymnasiet i 3 år och hoppade av för några månader sedan, för jag trivdes inte. Jag vill hitta bra jobb nu, med utan erfarenheter, och med bra lön. Jag har tänkt på lagerjobb, har sökt till flera företag genom bemanningsföretag, men jag har inte fått svar än.... bor i Södermanland, och skulle helst vilja jobba runt Stockholmstrakten, (södra Sthlm)...

• Svar på tråden VILL JOBBA
  • Orkide

Mitt råd till dig är att stå ut den korta tiden som du har kvar i skolan. Du kommer ångra dig..
    Men annars får du väl söka McDonalds typ.

• ostpaj

De finns de som söker HUNDRATALS jobb och är arbetslösa trots den rätta kompetensen och mer därtill. Finns få saker som är värre än att vara arbetssökande. Tro inte att du får svar för att du har sökt "till flera företag". Ibland kanske man måste söka där man inte vill, till sånt man inte vill. Det är bara att skicka CV överallt du kan. Typ.

• Carambolan

Bit ihop och gå klart gymnasiet samtidigt som du letar jobb.

• Anonym (123)

Gymnasiet är ju mycket bättre än livet som kommer sen.

• Jamesdio

Du kan också titta på möjligheten att läsa de ämnen som saknas i din gymnasieexamen på KomVux på distans samtidigt som du försöker hitta ett jobb. Gå runt till den typen av arbetsplatser du är intresserad av och lämna ditt CV och en spontanansökan. Har du gjort någon typ av praktik där du kan få rekommendationer? Räkna med att du kanske inte får något annat än några timmar/kvällar på typ McDonalds eller i någon kassa till en början. Butiker, cafeér, livsmedelsaffärer?

• John22

Ett bra jobb med hög lön för någon utan erfarenhet som inte ens orkade gå klart gymnasiet. Lycka till - det lär du behöva.

• Anonym (sex)

Ja, då blir det ju någon form utav sexarbete. Om man inte har rätt kontakter då, med föräldrar eller släktingar som kan anställa en. Eller så är man en jävligt duktig försäljare och kan lyckas på ett försäljningsjobb med ren provision. Typ sälja ProAqua (men då måste man nog ha körkort).

Svar på tråden VILL JOBBA