Kan man se på någon att den är gravid?
Många säger att den som är gravid "strålar" och har hört historier om folk som bara sett kvinnorna i ansiktet och sagt "du är gravid, ellerhur?"
Vad är era erfarenheter? Kan man verkligen se sånt?
Många säger att den som är gravid "strålar" och har hört historier om folk som bara sett kvinnorna i ansiktet och sagt "du är gravid, ellerhur?"
Vad är era erfarenheter? Kan man verkligen se sånt?
ja det kan vara ganska tydligt, men inte direkt från början utan ett par månader in i graviditeten. Det är innan man blivit för tjock och klumpig och börjat pusta och svettas.
Har däremot varit med om "tvärtom", en person trodde jag var gravid för att jag "strålade så" men det var så att jag var extremt förkyld och jag blir så blank i ögonen då, haha. Hon skämdes lite när jag förklarade.
ja det kan vara ganska tydligt, men inte direkt från början utan ett par månader in i graviditeten. Det är innan man blivit för tjock och klumpig och börjat pusta och svettas.
Har däremot varit med om "tvärtom", en person trodde jag var gravid för att jag "strålade så" men det var så att jag var extremt förkyld och jag blir så blank i ögonen då, haha. Hon skämdes lite när jag förklarade.
Jag skrattar alltid lite för mig själv när folk (särskilt äldre kvinnor) säger så där. För jag har själv varit gravid två gånger och ingen gång har någon av dessa kommit fram och sagt att jag strålar och frågat lite försiktigt om det inte är så att jag väntar barn.... Jag har liksom bara gått och väntat på att de ska få visa upp sina synska förmågor. Men tji fick dom!
Vissa säger att det syns på ögonen, vissa säger att man ser på hyn i ansiktet, inte vet jag. Om inte annat så syns ju magen efter ett tag men beroende på hur man är formad i kroppen och hur man klär sig så kan man dölja en gravidmage rätt länge.
Både moster och svärmor såg på mej att jag var gravid runt v 11. Men det var verkligen inte för att jag strålade, utan snarare var grön i ansikte av illamående.
Jag berättade för mina föräldrar att jag väntade barn i vecka 13 - 14 någonting, då vi hade gjort KUB, och sa då att hon redan hade anat det när de firade min födelsedag ett par månader tidigare. Detta var alltså några dagar innan jag själv hade gjort ett graviditetstest och visste om det.
Hennes förklaring på det var att hon reagerade på hur jag satt, och att jag som det verkar hade suttit med händerna knäppta runt magen, som man kanske gör i senare graviditet. Detta var alltså något jag var omedveten om och några dagar senare plussade jag.
Värt att tilläggas är kanske att jag 3 - 4 månader tidigare hade haft ett mf som hon visste om och att det kanske var därför hon reagerade på det mer än hon annars kanske skulle ha gjort.
Vissa kan se det. Är gravid och valt att bara säga det till vissa. En kvinna som inte tillhör familj, vänner eller bekantskapskretsen frågade mig förra veckan när det är dags. Jag undrade vad hon menade och hon sa då när kommer bebisen. Blev förvånad och frågade hur tusan hon visste. Du går annorlunda.
min pappa har alltid kunnat se tidigt att man är gravid typ redan innan vecka 10
min pappa har alltid kunnat se tidigt att man är gravid typ redan innan vecka 10
Min dåvarande svärmor såg att jag var gravid, fick dock ett tidigt missfall. Har ingen aning hur hon kunde se det. När maken sons sambo var gravid med sitt andra barn så kände jag på mig att hon var gravid vilket var fallet. Vet inte varför jag kände det på mig.