• Karin782

    Rädd pappa

    Hej!
    Jag har sedan snart 0,5 år tillbaka börjat att träffa en man som i sin tur är skild sen förra hösten. Han har 3 tjejer 15 resp tvillingar på 13 år. Problemet är att han hela tiden bara skyller på att han inte har tid. Han jobbar borta 1 v sen hemma 1 v och då har han barnen. Så nu syns vi oftast ca 4 h varannan vecka och det tycker jag är för lite. Jag tycker att det är dax att jag kan komma förbi som en kompis o ta en fika och träffa hans barn och på så sätt kan vi oxå umgås mer. Svaret blir att det han prioriterar är sina tonårsdöttrar eftersom det är tufft att vara tonåring. Att vi inte ska ha bråttom utan att bygga ngt långsiktigt. Men att få svar på vad är verkar svårt.
    Vad hade ni gjort i min situation?

  • Svar på tråden Rädd pappa
  • Karin782

    Nej det är ju så det verkar som.

    Allt är han han han han och hans barn. Hans barn ska på inte vis komma inlämning dör dom skilt sig. Jag tycker det hela käns löjligt. Varje gång jag drar upp ngt så får jag höra att jag har så bråttom, att ska man kunna bygga ngt bra så måste det få t sin rid.

  • John22

    Leta efter grönare marker. Säg åt han att kontakta dig när han har tid så kanske ni kan hitta på något om du inte hittat någon bättre.

  • äldreochklokare

    Han är nog inte redo för en mer seriös relation. 
    Jag tycker det är bra att man väntar att dra in barn men nu har det ju gått ett tag. 

Svar på tråden Rädd pappa