• Anonym (Avtändande)

Min flickvän ser nu ut som en kille

Jag har ett problem, ett ganska stort problem skulle jag säga. Det är så att jag är tillsammans med min tjej sedan ca 5 år tillbaka och jag har på den senaste tiden märkt att hon har börjat klä sig som en kille. Förut hade hon fina linnen och toppar, rosa tröjor och klänning på fester och fina jackor. Nu har det övergått till stora killiga hoodies och slappa byxor. Hon har även snaggat håret och skaffat en massa tatueringar samt töjningar i öronen.

Förut hade hon bara nån enstaka tatuering, långt fint hår och definitivt inga töjningar. Sminket är också borta, det som hon älskade förut.

Kalla mig ytlig eller vad fan ni vill, men när jag kollar på henne känns det som att det är en kille jag är tillsammans med och inte en tjej.

Och ja, jag vet att utseendet är långt ifrån allt, men ingen kan undgå att bortse från denna stora förändring.

Jag har börjat fundera på att hon kanske inte är hetero. Detta är ju en typisk stil för lesbiska tjejer/transpersoner.

Hur fan tar man upp detta? Känns som att det är ett känsligt ämne.

• Svar på tråden Min flickvän ser nu ut som en kille
  • Bergis
    Anonym (Avtändande) skrev 2017-01-10 19:58:04 följande:

Jag har ett problem, ett ganska stort problem skulle jag säga. Det är så att jag är tillsammans med min tjej sedan ca 5 år tillbaka och jag har på den senaste tiden märkt att hon har börjat klä sig som en kille. Förut hade hon fina linnen och toppar, rosa tröjor och klänning på fester och fina jackor. Nu har det övergått till stora killiga hoodies och slappa byxor. Hon har även snaggat håret och skaffat en massa tatueringar samt töjningar i öronen.

Förut hade hon bara nån enstaka tatuering, långt fint hår och definitivt inga töjningar. Sminket är också borta, det som hon älskade förut.

Kalla mig ytlig eller vad fan ni vill, men när jag kollar på henne känns det som att det är en kille jag är tillsammans med och inte en tjej.

Och ja, jag vet att utseendet är långt ifrån allt, men ingen kan undgå att bortse från denna stora förändring.

Jag har börjat fundera på att hon kanske inte är hetero. Detta är ju en typisk stil för lesbiska tjejer/transpersoner.

Jag är imponerad över att du står ut. För egen del tycker jag det är oerhört respektlöst att inte visa sig från sin bättre sida. Jag skulle aldrig palla med din situation.

Problemet är att det inte går att prata om det heller. Förstår man inte den här typen av grundläggande i relationer är det dödsdömt imo.
  • Inchthing

Efter 5år tillsammans med din tjej vet du inte hur du ska fråga henne? borde väl inte vara några som helst problem att fråga vad som helst ?

• Anonym (Avtändande)
    Inchthing skrev 2017-01-10 20:02:13 följande:

Efter 5år tillsammans med din tjej vet du inte hur du ska fråga henne? borde väl inte vara några som helst problem att fråga vad som helst ?

Det handlar snarare om att jag kanske är rädd att få veta om hon är lesbisk eller trans, och att det är ett känsligt ämne.
  • Anonym (ha...)
    Anonym (Avtändande) skrev 2017-01-10 19:58:04 följande:

1. Ända sättet att veta saker du funderar på är att fråga henne - inte oss här på FL
    2. Det finns inget typiskt sätt för lesbiska eller transpersoner att klä sig på. Däremot finns det fördomar om hur dom eventuellt klär sig.
    3. En homosexuell och trans är långt ifrån samma sak.
    4. Hon kanske har hittat sin stil och känner sig bekväm i den.
    5. Hur gamla är ni? Jag fann min bekväma stil som 24 åring. En del gör det när dom är 16 en del när dom är 32.
    6. Älskar du henne oavsett hur hon ser ut?
    7. Är det enligt dig utseendet som definierar om en person är kille eller tjej menar du?
    8. Om du nu tror att din flickvän är lesbisk så får du väl fråga henne. 5 år tillsammans säger du. Då borde ni ju för sjutton veta att det krävs KOMMUNIKATION i ett förhållande.
  • Anonym (?)

Måste du säga nåt? Du gillar inte utvecklingen och hon lär inte ändra sig... Lämna?

• Anonym (K)

Dra! Hade aldrig accepterat detta!

• Tecum

Ni tycks utvecklas åt olika håll. Har ni verkligen någon framtid tillsammans?

• MissNastrax

Tydligen var jag lesbisk och trans hela min tonårsperiod enligt TS, fan det var mer en jag visste.

Man kan ju ha olika perioder i livet och vad man bryr sig om och månar om.

• Anonym (säg bara)

Å förstår dig, hade min kille helt plötsligt börjat se ut som en kvinna hade jag inte klarat av att hålla tyst! Fy! 

Säg rakt ut: Du har verkligen förändrat din stil på sistone, hur kommer det sig? Trivs du inte längre med klänningar/långt hår/sådant som du tyckte om förut? Och säg sen att du faktiskt inte känner igen henne längre, och att det påverkar din attraktion för henne. Blir hon sur för det är hon ju korkad. Det fattar väl vem som helst att det yttre har betydelse framförallt om man börjar likna ett annat kön! 

Lycka till! 

• Kuddebarn
    MissNastrax skrev 2017-01-11 18:30:55 följande:

Tydligen var jag lesbisk och trans hela min tonårsperiod enligt TS, fan det var mer en jag visste.

Man kan ju ha olika perioder i livet och vad man bryr sig om och månar om.

Nu sa ju inte ts att man nödvändigtvis är lesbisk om man ser ut så. Bara att det är vanliga tecken, så börja inte överdriva nu.
  • MissNastrax
    Kuddebarn skrev 2017-01-12 12:24:41 följande:

Nu sa ju inte ts att man nödvändigtvis är lesbisk om man ser ut så. Bara att det är vanliga tecken, så börja inte överdriva nu.

Tycker det är att överdriva öht att inte ens våga ta upp detta med sin partner..
  • Dlldlld

Ta det lite lugnt. Oro över byxor på kvinnor trodde jag hörde 1800-talet till. Killkläder är unisex nuförtiden. Du behöver inte gilla hennes stil, men hon är ju sig själv även om hon köper byxor o lösa tröjor. Om hon plötsligt fått en uppenbarelse sent i livet att hon är homo/trans så hade du nog märkt det på andra områden än just kläderna.

• Anonym (lugn....)

Även kvinnor kan behöva få ha bekväma plagg ibland...

Själv blandar jag gärna olika stilar beroende på hur jag känner mig. Men är samma mig iallafall. Tror jag iallafall... ;)

Svar på tråden Min flickvän ser nu ut som en kille