• SJK

Fruktansvärt ont efter insättning av spiral.

Hejsan.

Jag satte idag in en spiral, hormonspiral som sitter i livmodern.

Det gjorde otroligt ont vid insättning, även efteråt men det var en smärta som jag kunde härda igenom.

Men nu, ungefär 11h senare så gör det nästan outhärdligt ont. Jag skriker & gråter varje gång jag får ett "anfall". Då det hugger i hela magen. I början kändes det som mensvärk.

Men nu börjar det bli en mer ondare känsla i magen.

Snälla, vad ska jag göra???

TACK på förhand

• Svar på tråden Fruktansvärt ont efter insättning av spiral.
  • Mascaraklumpar

Har du så ont så åk till gynakuten. Den har kanske stötts ut och sitter i livmodertappen eller perforerat livmodern.

• Topcom

Låter som den sitter fel, SÅ ont ska man inte ha efter insättning. Åk till gynakuten!

• lilly

Efter att jag satte in min spiral så hade jag också väldigt ont första dygnen (2-3 dagar) ungefär . Inte en outhärdlig smärta, men en kraftig mensvärk som jag , fast att jag tog smärtstillande, inte blev av med. De sa att det var normalt att känna lite kramper och blöda lite. Men om du känner en så hemsk smärta som håller i sig borde du kolla direkt så den inte sitter fel , du ska ju inte behöva ha så ont.

• SJK
    Mascaraklumpar skrev 2017-01-11 09:42:50 följande:

Hur gick det?

Tack för din omtanke.

Även tack till er andra som har svarat.

Jag lyckades somna tillslut inatt, & idag mår jag bättre. Ska hålla mig i sängen hela dagen idag & ta det lugnt. Om smärtan kommer tillbaka så kommer jag att åka in direkt.
Svar på tråden Fruktansvärt ont efter insättning av spiral.