• summerlove

Tetralysal?

Hej jag går på tetralysal för acne. Man brukar gå 3 mån, men gått 2 månader nu, kan man sluta då eller kommer de tillbaka `?

Sen undrar även när ni slutade med tetralysalen oavsett tid, kom acnen tillbaka då? Skriv gärna hur länge ni gick på de och om de kom tillbaka eller inte .
    Tacksam för svar

• Svar på tråden Tetralysal?
  • set

För mig kom det tillbaka när jag slutade med Tetralysal.. Tetralysal har jag stått på nästan konstant sista 10 åren med några få uppehåll bl.a. För roaccutan och försöka med andra läkemedel men utan större framgång.

• Clge

Har själv acne och använde tableterna i 10 månader men tog en pause under sommaren. Något jag har märkt nu är att acnen är påväg tillbaka så då var det bara att gå tillbaka på tableterna igen innan det blev som värst. Jag rekomenderar även att använda recept belagd kräm som kan hjälpa med svullnaden. Fungerade väldigt bra för mig.

• U never saw me

Det beror nog på orsaken till aknen. Min kom tillbaka ganska snabbt efter avslutad behandling. Orsaken är hormonell obalans, vilket gäller för många med vuxenakne. Om du äter p-piller så är det kanske bra att prova en annan sort med anti-androgen effekt, tex yasmine eller diane. De är effektiva mot akne, jag fick jättefin hy av yasmine så behövde inte tetralysal då. Det är ju inte bra att äta tetralysal under långa perioder. 

• Anonym (..)

Har ätit tetralysal i snart 4 år varje gång jag försökt sluta så har det kommit tillbaka. Äter underhållsdos nu, tar bara en tablett på morgonen

Svar på tråden Tetralysal?