• summerlove

Någon blivit gravid trots akut dagen efter pp?

Hej! 
    Precis som rubriken råder..
    Någon som har blivit gravid trots tagit akut dagen efter pp. 
    Vad gjorde ni då? 
    Gjorde ni abort eller behöll?
    Gör verkligen pillret ingen skada om man blir gravid ändå? Måste ju påverkats på något sätt.

Tyvärr sprack kondomen, och jag kände lite oro så skulle köpa dagen efter, men allt var stängt imed lör& sön, så blev inte förrens på mån, då hade de gått 72tim. 
    Så var tvungen ta den ellaone som är upp mot 120 tim. 

Och när läste på bipacks, så stod de att man kan bli gravid ändå spec desstu senare man tar den och mitt var ju bara ett dygn ifrån att inte kunna ta de och stod även fanns fakta på ibland funkar de inte på överviktiga .

Känner jag kanske ligger lite så på de då, imed de blev ju 3 dygn efter, och jag var fertil och jag är ganska mycket överviktig.

Så undrar om de hänt någon annan? Och vad tog ni för beslut efter de då?
    Mvh 

• Svar på tråden Någon blivit gravid trots akut dagen efter pp?
  • Anonym (Mm)

Jag blivit gravid trots akut pp som jag tagit bara 25 timmar senare

Blev abort..

• summerlove

Okej känner mig mer orolig nu ;P Men tacksam för ditt svar.

• summerlove

Fresten vet du om du var fertil eller ej vid samlaget då? Och är du överviktig? försöker se om de spelar så stor roll :|

• Anonym (Mm)
    summerlove skrev 2017-01-11 01:45:14 följande:

Fresten vet du om du var fertil eller ej vid samlaget då? Och är du överviktig? försöker se om de spelar så stor roll :|

Jag tänkte inte alls på min fertilitet men visste till 100% att jag hade ÄL för jag testade mig på skoj samma dag efter samlaget.. Och nej, är inte överviktig
  • Anonym (Jag)

Jag har tagit det tre gånger, varav en precis vid äl, blev inte gravid. Vet ju dock inte om jag hade blivit det annars heller, men jag blir ganska lätt gravid.

• Anonym (Japp)

Ja blev gravid trots akut pp. Valde att göra medicinsk abort i vecka 6 eftersom vi hade en liten 6 månaders och min sambo hade haft det väldigt jobbigt med förändringen att bli förälder, typ förlossningsdepression... Jobbigt men kändes som helt rätt beslut och nu några år senare är jag planerat gravid med nr 2 :)

• Anonym (A)

Dagen efter piller skjuter upp ägglossningen, så vet man att man har ägglossning redan är det ganska onödiga pengar. Vet du om att du var fertil/hade ägglossning vid samlaget så har ett piller 3 dagar senare ingen som helst verkan tyvärr.

• summerlove

Nä jag hade nyss haft ägglossning vid samlaget. men otur spack kondomen ju och allt var stängt till måndag morgon, och fanns ett akut dagen efter pp man kunde ta upp till 5 dygn.  när jag tog mitt var de på 3 dygnet. Så ja känner mig lite orolig ändå. 

Anonym (A) skrev 2017-01-11 20:21:45 följande:

Dagen efter piller skjuter upp ägglossningen, så vet man att man har ägglossning redan är det ganska onödiga pengar. Vet du om att du var fertil/hade ägglossning vid samlaget så har ett piller 3 dagar senare ingen som helst verkan tyvärr.

• Misscaswell

Jag blev gravid trots dagen efter-piller och behöll. Som någon annan har sagt skjuter såna piller upp ägglossningen - de är inga abortpiller och verkningslösa om ägglossning/befruktning redan har hunnit ske.

• Anonym (Gravid)

Jag blev gravid trots dagen efter piller. Jag behöll.

• Anonym (Preggo)

Jag blev gravid trots dagen efter piller! tog det sista dagen som du, hade tydligen ägglossning precis när vi hade haft oskyddat sex. Vi blev lite smått överraskade men glada :) vi behåller bebisen, har bf i sommar! 

Enligt barnmorskan skadas barnet inte av pillret, den gör liksom ingen nytta när du väl har ägglossning och bliivit befruktad. Pillret går ut ur kroppens system om man kan säga så.

• Anonym (Mm)

Trots att jag gjorde abort..slutar jag aldrig undra om det var mening med att jag blev gravid trors p-pillret.. Sen satt jag i korridorren och väntade på att bli kallad till barnmorska..i en timme! De missade mig helt.. Det var liksom sista försök från universum att få mig att fatta att jag borde behålla..

Sen blev jag gravid bara 4 mån senare igen, med samma partner..igen mycket oväntat..(dels trodde jag inte att min kropp var redo att föda barn så snabbt och att jag var så pass fertil..är trots allt 36:/, dels sa min partner att han egentligen har problem med att få barn enligt hans doktor..

Men det blev en till abort, tyvärr..

• Anonym (A)
    summerlove skrev 2017-01-12 23:34:52 följande:

Nä jag hade nyss haft ägglossning vid samlaget. men otur spack kondomen ju och allt var stängt till måndag morgon, och fanns ett akut dagen efter pp man kunde ta upp till 5 dygn.  när jag tog mitt var de på 3 dygnet. Så ja känner mig lite orolig ändå. 

Vadå nä? Jo, det är så de funkar. Pillret hade ingen verkan om du hade ägglossning innan du tog det.
Svar på tråden Någon blivit gravid trots akut dagen efter pp?