• Anonym (Historia?)

Bvc journaler

Hade ingen aning om vilket rum detta skulle tillhöra.. Men!

Kan man få tag i 31 år gamla journaler? Skulle vilja ha mina från bvc, av ren nyfikenhet. Om det går- hur går jag då till väga? Det är ett bvc i Göteborg om det skulle påverka.

Tacksam för svar och hjälp!

• Svar på tråden Bvc journaler
  • Anonym (Historia?)
    Lena skrev 2017-01-11 06:33:42 följande:

Är det din journal?

Det är min egna ja :)
  • Lena

Man kontaktar där man harr vårdats för att få sin journal. Så prova om du vet vilken BVC. De kan annars säkert peka dig rätt

• Carambolan

Och om ditt bvc inte finns kvar längre kan du prova landstingsarkivet.

• Anonym (Historia?)

Sparas dom så länge alltså? Häftigt! Ska jag bara ta reda på vilket bvc det var.. :)

• Anonym (:))

Du begär in journalen från regionarkivet helt enkelt :)

Ps: du behöver inte veta vilket Bvc det var. Bara skicka rekvisition till regionarkivet.

• Anonym (Historia?)
    Anonym (:)) skrev 2017-01-11 08:05:42 följande:

Ps: du behöver inte veta vilket Bvc det var. Bara skicka rekvisition till regionarkivet.

Åh vilken tur! Det var nämligen lättare sagt än gjort att få fram exakta bvc:t. Får googla lite för att hitta regionarkivet då:)

Det kan vara intressant att exempelvis se vilka vaccinationer man fått som liten om man inte har ett vaccinationskort. Se hur tillväxten såg ut om man ex har barn och det finns behov av jämförelse eller kanske uppgifter kring utveckling etc. Ibland kanske man inte har nån förälder/vårdnadshavare att ställa frågor om sådant till och då kan man få en del svar genom sin Bvc-journal.

• Anonym (Historia?)
    smulpaj01 skrev 2017-01-11 08:17:34 följande:

Bara av ren nyfikenhet, varför är det intressant?

Anonym (:)) skrev 2017-01-11 18:20:52 följande:

Det kan vara intressant att exempelvis se vilka vaccinationer man fått som liten om man inte har ett vaccinationskort. Se hur tillväxten såg ut om man ex har barn och det finns behov av jämförelse eller kanske uppgifter kring utveckling etc. Ibland kanske man inte har nån förälder/vårdnadshavare att ställa frågor om sådant till och då kan man få en del svar genom sin Bvc-journal.

Exakt sådana anledningar är det till att jag vill ha ut dom! Min älskade mor lyckas jag inte få alla uppgifter av (svårt att hålla alla detaljer kring alla fem barn färskt i minnet), så då vänder jag mig till mina journaler. Hämtade även ut journalen från min förlossning, för allt var kaotiskt och jag var i behov av att bearbeta den (förlossningen). Den journalen kunde jag bara skicka efter via nätet, hoppades kunnat gjort detsamma med dom från bvc :)
Svar på tråden Bvc journaler