• Nemi76

Letrozol dag 5-9, när får ni ägglossning?

Har fått Letrozol istället för Pergotime men fick receptet via telefon och med knapphändiga instruktioner. Jag fick reda på att jag skulle ta tabletterna som Pergotime, dvs på dag 5-9. Men inga besked om när jag kan vänta mig ägglossning. Med Pergotime har jag haft ägglossning mellan dag 12 och 19. Så jag är lite nyfiken på när jag kan vänta mig ÄL med Letrozol. Ni andra som ätit dag 5-9, när har ni fått?

• Svar på tråden Letrozol dag 5-9, när får ni ägglossning?
  • Anonym (Petra)

Tog 3-7  och fick ÄL CD 14. ;)

• efg

När jag försökte bli gravid första gången fick jag äl med pergotime (5-9) ca dag 19 men när jag böt till letrozol (5-9) fick jag äl dag 25. Blev gravid första gången med letrozol den gången. Nu förösker jag bli gravid igen mha letrozol också dag 5-9. Första kuren fick jag äl uppskattat dag 19. Och denna kur uppskattat dag 25 och dag 32, dvs två ägglossningar. Är idag på dag 37 i cykeln. Tar det sig inte denna gång skall jag äta dubbel kur nästa omgång för att föehoppningsvis få kortare cykler samt även gå på vul dag 14/15.

:)

• Nemi76

Tack för era svar! ÄL-stickor och FertilityFriend säger att jag hade ÄL dag 15 och nu går jag bara och väntar på BIM. Denna eviga väntan...

• efg

Skönt att du fick äl så tidigt! Känns surt att denna cykel blir ca 50 dagar för min del så nu vill jag bara att mensen ska komma typ NU så jag kan köra dubbel kur nästa gång! Håller tummarna för att du blir gravid :)

• Anonym (Petra)
    Nemi76 skrev 2017-01-23 18:35:15 följande:

Tack för era svar! ÄL-stickor och FertilityFriend säger att jag hade ÄL dag 15 och nu går jag bara och väntar på BIM. Denna eviga väntan...

Då ligger vi precis lika !Glad
  • Nemi76

Håller tummarna för oss alla. Känns lite surt att jag kört Pergotime i ca 2 år utan resultat och så har läkare inte ens funderat på om jag ska ha Letrozol istället. Det verkar vara "bättre", men vi får la se.... Känner mig skeptisk.

Håller med om att all den här väntan är hemsk. Man tycker att man borde vant sig efter ca 2 år, men icke

• efg

Men fy 2 år.. Men har du haft äl av pergotime så länge men inte erbjudits ivf? Pergotime rekommenderas väl endast i 6 månader? :o

Väntan är hemsk, dag 39 idag och ingen mens ännu, önskar bara att den kunde komma så jag får börja på nästa kur :/

• Nemi76
    efg skrev 2017-01-25 20:46:05 följande:

Men fy 2 år.. Men har du haft äl av pergotime så länge men inte erbjudits ivf? Pergotime rekommenderas väl endast i 6 månader? :o

Väntan är hemsk, dag 39 idag och ingen mens ännu, önskar bara att den kunde komma så jag får börja på nästa kur :/

Ja, det är en lite komplicerad historia. Jag har en dotter som kom till tack vare Pergotime. Därför fick jag nya tabletter utskrivna när jag ville försöka få ett syskon. Blev gravid efter 5 månader med Pergo, fick MA som upptäcktes i vecka 10. Fortsatte igen med Pergo och ingen talade om att man inte ska äta det hur länge som helst i rad. Fick sedan den informationen och gjorde en månads uppehåll på rekommendation av läkare, fortsatte med Pergo igen, gjorde en månads uppehåll igen i december och när jag skulle hämta ut nya tabletter den 30 december fick jag reda på att Pergo inte får säljas efter den 31 december. Sambo ringde läkare (jag orkar inte ha kontakt med dem längre) och var pissed off men jag fick Letrozol utskrivet istället.

Long story short

Och IVF är inte aktuellt eftersom jag är 40 år fyllda. Jag får bekosta det själv i så fall och chansen att bli gravid via IVF när jag är över 40 är ytterst liten och då väljer jag att försöka så här istället och sedan lägga ner när jag fyllt 42.
  • efg

Jaha jag förstår! Jag beklagar ditt ma och håller verkligen tummarna nu för att de ska ta sig med hjälp av letrozol! Hur många dagar kvar till bim är det?

• Nemi76

Är på dag 23 nu och har BIM nästa helg. Men tänker inte testa förrän dag 40 om mensen inte kommer nästa helg... Förra ggn testade jag på dag 32 för så lång cykel har jag inte haft, men givetvis kom mensen som ett brev på posten samma dag. Så nu tänker jag härda ut. Är jag gravid så är jag det oavsett hur tidigt jag testar och är jag det inte kommer ju mensen. Försöker jag tänka. Inte alltid så enkelt

Svar på tråden Letrozol dag 5-9, när får ni ägglossning?