efg skrev 2017-01-25 20:46:05 följande:
Men fy 2 år.. Men har du haft äl av pergotime så länge men inte erbjudits ivf? Pergotime rekommenderas väl endast i 6 månader? :o
Väntan är hemsk, dag 39 idag och ingen mens ännu, önskar bara att den kunde komma så jag får börja på nästa kur :/
Ja, det är en lite komplicerad historia. Jag har en dotter som kom till tack vare Pergotime. Därför fick jag nya tabletter utskrivna när jag ville försöka få ett syskon. Blev gravid efter 5 månader med Pergo, fick MA som upptäcktes i vecka 10. Fortsatte igen med Pergo och ingen talade om att man inte ska äta det hur länge som helst i rad. Fick sedan den informationen och gjorde en månads uppehåll på rekommendation av läkare, fortsatte med Pergo igen, gjorde en månads uppehåll igen i december och när jag skulle hämta ut nya tabletter den 30 december fick jag reda på att Pergo inte får säljas efter den 31 december. Sambo ringde läkare (jag orkar inte ha kontakt med dem längre) och var pissed off men jag fick Letrozol utskrivet istället.
Long story short
Och IVF är inte aktuellt eftersom jag är 40 år fyllda. Jag får bekosta det själv i så fall och chansen att bli gravid via IVF när jag är över 40 är ytterst liten och då väljer jag att försöka så här istället och sedan lägga ner när jag fyllt 42.