• EllasEllis

    svårt att andas vid sammandragningar, fler?

    Har senaste veckan haft långa sammandragningar, dvs magen är stenhård när man känner utanpå. när de håller på länge känner jag tillslut hur det påverkar andningen, det blir tungt och jobbigt att andas, och svårare att dra djupa andetag.

    Det blir även som ett lätt tryck över bröstet när sammandragningen håller i länge. 


    Igår kväll fick jag även smärta över bröstbenet och bröstet, påminner om symptomen jag hade när jag insjuknade i stress (panikångest) för lite mer än ett år sedan. jag har inte haft några panikångestattacker sen februari 2016.

    Märkte att ju mer orolig och stressad jag blev igår över smärtan desto värre blev den, precis som det var när jag var som "sjukast" dvs oro/rädsla gör att musklerna drar ihop sig ännu mer i bröstet.

    jag kände mig dock inte det minsta stressad igår, kan den långvariga sammandragningen påverka musklerna i bröstet?

    har pratat med sjukvårdsupplysningen och de hade väl inte så mycket att säga om det mer än att jag skulle använda mig av de knep jag lärde mig under rehabiliteringen i våras och skulle det inte hjälpa så tyckte hon att jag skulle söka VC om det kom tillbaka igen. och BM har jag inte fått tag i idag.

  • Svar på tråden svårt att andas vid sammandragningar, fler?
  • Fia 28

    Jepp sammandragningar påverkar andningen och det är normalt. Smärtan beror säkert på din panikångest.

Svar på tråden svårt att andas vid sammandragningar, fler?