• Charlotte N

När kommer biverkningar av Mirena?

Ni som har/har haft biverkningar av spiralen Mirena, när kom de? Satte in min igår och mår just nu bättre än nånsin...

• Svar på tråden När kommer biverkningar av Mirena?
  • Lowika
    Tofflans skrev 2017-01-12 07:12:58 följande:

Vilka biverkningar menar du?

Biverkningar från Mirena är ovanliga.

"Ovanliga? ;

Mycket vanliga (kan förekomma hos fler än 1 av 10 användare):

Huvudvärk

Buk- och bäckensmärta

Förändringar i blödningsmönstret såsom ökad eller minskad menstruationsblödning, stänkblödning, kortare eller längre menstruationsperioder, förlängt intervall mellan blödningarna eller inga blödningar alls..

Vulvovaginit (inflammation i yttre könsorganen eller vagina)

Flytningar

Vanliga (kan förekomma hos upp till 1 av 10 användare):

Nedstämdhet/depression

Migrän

Illamående

Akne

Hirsutism (kraftig kroppsbehåring)

Ryggvärk

Inflammation i övre könsorganen

Cystor på äggstockarna

Menstruationssmärtor

Smärta i brösten

Utstötning av inlägget från livmodern (helt eller delvis)
  • Lowika
    Charlotte N skrev 2017-01-11 22:37:15 följande:

Ni som har/har haft biverkningar av spiralen Mirena, när kom de? Satte in min igår och mår just nu bättre än nånsin...

Det är nog alldeles för tidigt för biverkningar. OM du alls får några. Det är ju långt från alla som får som tur är. Jag kan inte säga exakt... och har dessutom gått på hormoner så länge att jag inte vet vad som är normalt och inte, och är jag slutade för att kolla det blev jag gravid ????oops
  • Charlotte N
    Lowika skrev 2017-01-12 07:28:08 följande:
    Det är nog alldeles för tidigt för biverkningar. OM du alls får några. Det är ju långt från alla som får som tur är. Jag kan inte säga exakt... och har dessutom gått på hormoner så länge att jag inte vet vad som är normalt och inte, och är jag slutade för att kolla det blev jag gravid ????oops
    Ja, det är väl så. Har också gått på hormoner eller varit gravid i massor av år men reagerar olika på olika typer av preventivmedel. Är orolig att få mycket migrän (vilket jag lätt får) eller acne, för jag är lite fåfäng:)
  • Anonym (Inte)

Du kanske inte får det. Var glad om du slipper. Vi vill ju inte föda barn hela tiden heller.. :( Mirena är näst säkraste efter p-stav. Väldigt få blir gravida! :)

• Anonym (IP)

Har aldrig fått nån biverkning vad jag vet. Har ju gått upp lite i vikt men det kan ju vara naturligt också då jag är 40 år och rör mig för lite och äter gott.

• Charlotte N
    Anonym (Inte) skrev 2017-01-27 22:22:40 följande:

Du kanske inte får det. Var glad om du slipper. Vi vill ju inte föda barn hela tiden heller.. :( Mirena är näst säkraste efter p-stav. Väldigt få blir gravida! :)

Än så länge är allt som vanligt!
  • Charlotte N
    Anonym (IP) skrev 2017-01-27 22:29:14 följande:

Har aldrig fått nån biverkning vad jag vet. Har ju gått upp lite i vikt men det kan ju vara naturligt också då jag är 40 år och rör mig för lite och äter gott.

Skönt att höra!
Svar på tråden När kommer biverkningar av Mirena?