kan man fortsätta utan att förlåta?
Jag har som miljoner andra blivit bedragen av min fru. Hon hade ett förhållande med en vän till mig i över ett halvt år. Alla som varit med om det vet nog hur det känns.
Alla lögner dom matat en med. Alla kvällar, veckor, månader när ens respektive blev som en annan människa och klumpen i magen man hade när kroppen skrek att något inte stämmer! Känslan av att blivit så förminskad, kränkt, förnedrad och inte ens få chansen att få ta sina egna beslut om sin relation.
När allt det här uppdagats först flera år senare sitter vi här med barn och villa.
Hon ångrar sig så mycket, vill ägna resten av sitt liv för att gottgöra sitt misstag och visar på alla sätt att hon är en annan, bättre människa.
kan man förlåta och våga gå vidare med en sådan - på riktigt?
Det har nu gått 1,5 år sedan hon bekände detta för mig. Hon är nu allt jag alltid velat hon ska vara men jag mår fortfarande skit över det här.
Jag tänkte att jag skulle ge det ett år innan jag bestämde mig om jag skulle stanna eller gå. Jag bestämde mig för att stanna. Jag intalade mig att det främst var för våra barns skull men det är ju bara halva sanningen. Jag älskar ju henne fortfarande och är rädd för att vara ensam. Ändå vill jag lämna henne för på ett annat sätt föraktar jag henne. Jag mår fortfarande dåligt varje jäkla dag över det här.
Hur går man egentligen vidare? Jag personligen tror att man inom sig måste förlåta människan för att göra det. Jag kan inte göra det.
Jag vill så gärna förlåta och fortsätta vårt nya liv men det är nåt inom mig som säger stopp och inte vågar.
Jag har pratat med en psykolog som säger att jag måste lära mig tänka annorlunda med det är ju inte så lätt.
Hur gick ni vidare? Vågade ni lämna eller vågade ni fortsätta?
Hur har ni som vågade fortsätta det idag? Sämre eller bättre?