• Anonym (Ts)

Min son vill ha en egen Youtube-kanal

Så hur fungerar det. Kan han förbli Anonym, alltså namn, nummer och var han bor tex? Kostar det någonting? Vad använder man det till? Han säger att han andra vänner har det när jag frågade vad han tänker använda det till.

Jag vet ingenting om det här så hoppas att någon kan hjälpa mig ta ett välgrundat beslut.

• Svar på tråden Min son vill ha en egen Youtube-kanal
  • Aniiee
    Anonym (Ts) skrev 2017-01-12 19:35:33 följande:

Så hur fungerar det. Kan han förbli Anonym, alltså namn, nummer och var han bor tex? Kostar det någonting? Vad använder man det till? Han säger att han andra vänner har det när jag frågade vad han tänker använda det till.

Jag vet ingenting om det här så hoppas att någon kan hjälpa mig ta ett välgrundat beslut.

Ja, han kan vara helt anonym, eller välja att skriva in saker, men inte göra uppgifterna offentliga. Eller helt öppet. Det kostar ingenting.

Man använder det till att dela videoklipp man själv har gjort. Har du aldrig varit inne på youtube?

Fråga honom dock igen VAD för videoklipp han tänker göra och dela. Många ungar delar dock klipp på när de sepelar spel.

Jag har en superliten youtubekanal som jag knappt använder, men där har jag delat spelsessioner, pratat om onödiga saker med mera.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Anonym (Kille)

Kolla in youtube. Det är städat (fritt från naket o sex). De har vettiga moderatorer som håller det anständigt.

Ser inget hinder för din son. Själv brukar jag titta mycket på Youtube bl.a. instruktioner för att laga saker, bygga saker med mera.

I övrigt svarade inlägget ovan bra på dina övriga frågor.

• Aniiee
    Anonym (Kille) skrev 2017-01-12 19:55:36 följande:

Kolla in youtube. Det är städat (fritt från naket o sex). De har vettiga moderatorer som håller det anständigt.

Ser inget hinder för din son. Själv brukar jag titta mycket på Youtube bl.a. instruktioner för att laga saker, bygga saker med mera.

I övrigt svarade inlägget ovan bra på dina övriga frågor.

Nä, DET har de inte. Man får faktiskt vackert moderera son kanals kommentatorfält själv, eller anställa egna moderatorer, och klipp går igenom algoritmer (bottar) som avgör om något går emot användaravtalet. När något slinker igenom är det communityn som måste anmäla, då kanske någon av youtubes anställda kollar upp det. Kanske.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Yotobe

Låt ungen ha kul, får han ett youtube acc så håller han sig där, finns bra mycket värre saker än det som är ungefär lika lätt att komma åt

Svar på tråden Min son vill ha en egen Youtube-kanal