• Anonym (Dejtar)

Har någon 30+ lyckats hitta något seriöst på tinder?

Jag är 39 och har registrerat mig på tinder. Nyskild och vill träffa någon och tinder verkade kul och då jag bor i Stockholm är det mycket folk där, men msn pratar lite och sen blir det liksom inget mer.

Känns som konkurrensen är väldigt stor och att folk pratar med många samtidigt och att man kanske därför inte blir vald så lätt.

Någon som lyckats här? Synpunkter och erfarenheter från folk i min ålder på tinder?

• Svar på tråden Har någon 30+ lyckats hitta något seriöst på tinder?
  • Anonym (Kön)

Är du man elr kvinna?

• Anonym (Dejtar)

Kvinna

• Anonym (MisterBånd)

Jag har hängt på Tinder till och från ett tag och jag har haft oväntad bra framgång med att få till dejter med tjejer jag swipat höger på, bitvis har jag haft fler möjligheter till att fika än vad jag hunnit med. Jag har träffat rätt ca ca 2-3 ggr under dessa dejter, dvs känt ett pitt i kroppen vid första ögonblicket och så har även tjejerna gjort så vi jar då träffats fler gånger...varje gång har det dock runnit ut i sanden från min sida - och jag undrar verkligen varför när det kännts så bra med dessa tjejer?

Och här kommer en lika oväntad som trist möjlig förklaring till varför jag tror att jag tappat intresset för tjejerna som jag normalt sätt antagligen skulle utvecklat en längre seriös relation med:

För att jag träffar dem just via Tinder, som är ett gigantiskt julbord däe man kan se alla godsaker och äta av dem utan att maten tar slut...och precis som på riktiga julbord så anar jag att man gärna vill gå en runda till fast man är proppmätt - för att se om det kanske finns något annat gott man missat under den sista rundan!

Detta är ärligt talat min konklusion av vad som förmodligen händer med mig och det känns absolut inte alls roligt att komma fram till. Jag vill ju hitta en för mig underbar tjej som jag får fortsätta tillsammans med, skapa nya minnen, hitta roliga saker, sova med, tänka på, skämma bort, skratta med, älska med, längta efter...titta på och njuta av det jag ser...men varje gång jag börjar känna dessa känslor och få uppleva dem med en ny tjej - så sitter den lilla röda förbaskade dejting-djävulen på min axel igen och ställer frågan:

- "Men du, tänkt om det finns en ännu finare tjej på Tinder som du inte upptäckt ännu, ska du inte slå på Tinder igen och kolla dina matchningar...just in case?"

Det är just detta som är faran, jag tror att jag, och kanske fler av oss Tinder-knarkare...drabbas av just detta syndrom - "julbordssyndromet" kanske vi kan kalla det för. Så tillbaks till TS fråga, ja jag har absolut hittat flera seriösa öppnaingar till relationer men jag väljer omedvetet bort dem i jakten på en ännu bättre seriös dejt - och det märkliga är just det att varje gång lyckas jag finna det...en änny snyggare, mysigare och mer potentiell framtida flickvän.

Men jag stannar ju inte där pga av "julbordssyndromet", som kommer från just Tinder i detta fall.

Någon mer än jag som tycks lida ofrivilligt av detta syndrom?

Skäms

• PeterGB3G

Tinder börjar med bilder och män är visuella. Män läser inte ens texten du har skrivit utan tittar ofta endast på den första bilden innan du blir bortsvept. Många kvinnor underskattar bilderna och har suddiga och dåliga bilder på sig själva. Andra satsar på "GoGrrrl" stilen och har bara bilder i skidbacken, fallskärmshopp och på motorcykel mm. Sånt gillar inte män.

Några andra vanliga tinderklicheer du bör undvika:

-Blomsterkrans i håret (varför? du ser inte bättre ut med gräs på huvet)
    -Husdjur. (Vill inte se din hund eller katt)
    -Sittandes på hoppande häst. (Kommer inte gå med dig till stallet, lovar)
    -Styrandes en båt, hoppandes fallskärm, i slalombacken, mm
    -cocktilklänning och champagneglas i handen. (ja, du hade kul den gången)
    -Bild på dina barn. (Ja, vi har alla barn, men det är dig jag dejtar i första hand)

Två bilder, ansiktet med leende och kropp i helfigur räcker. Inte med ytterkläder.

Undvik även lång kravlista.

"Jag är feminist och hatar SD, du ska massera mig jag masserar inte dig, du ska vara mellan 185-197, osv..."

• Anonym (Dejtar)
    Anonym (MisterBånd) skrev 2017-01-13 13:53:49 följande:

Jag har hängt på Tinder till och från ett tag och jag har haft oväntad bra framgång med att få till dejter med tjejer jag swipat höger på, bitvis har jag haft fler möjligheter till att fika än vad jag hunnit med. Jag har träffat rätt ca ca 2-3 ggr under dessa dejter, dvs känt ett pitt i kroppen vid första ögonblicket och så har även tjejerna gjort så vi jar då träffats fler gånger...varje gång har det dock runnit ut i sanden från min sida - och jag undrar verkligen varför när det kännts så bra med dessa tjejer?

Och här kommer en lika oväntad som trist möjlig förklaring till varför jag tror att jag tappat intresset för tjejerna som jag normalt sätt antagligen skulle utvecklat en längre seriös relation med:

För att jag träffar dem just via Tinder, som är ett gigantiskt julbord däe man kan se alla godsaker och äta av dem utan att maten tar slut...och precis som på riktiga julbord så anar jag att man gärna vill gå en runda till fast man är proppmätt - för att se om det kanske finns något annat gott man missat under den sista rundan!

Detta är ärligt talat min konklusion av vad som förmodligen händer med mig och det känns absolut inte alls roligt att komma fram till. Jag vill ju hitta en för mig underbar tjej som jag får fortsätta tillsammans med, skapa nya minnen, hitta roliga saker, sova med, tänka på, skämma bort, skratta med, älska med, längta efter...titta på och njuta av det jag ser...men varje gång jag börjar känna dessa känslor och få uppleva dem med en ny tjej - så sitter den lilla röda förbaskade dejting-djävulen på min axel igen och ställer frågan:

- "Men du, tänkt om det finns en ännu finare tjej på Tinder som du inte upptäckt ännu, ska du inte slå på Tinder igen och kolla dina matchningar...just in case?"

Det är just detta som är faran, jag tror att jag, och kanske fler av oss Tinder-knarkare...drabbas av just detta syndrom - "julbordssyndromet" kanske vi kan kalla det för. Så tillbaks till TS fråga, ja jag har absolut hittat flera seriösa öppnaingar till relationer men jag väljer omedvetet bort dem i jakten på en ännu bättre seriös dejt - och det märkliga är just det att varje gång lyckas jag finna det...en änny snyggare, mysigare och mer potentiell framtida flickvän.

Men jag stannar ju inte där pga av "julbordssyndromet", som kommer från just Tinder i detta fall.

Skäms

Exakt så här tror jag det är just därför det aldirg blir mer. Det är för stor konkurrans.
  • Robert 832

Definiera seriös.
    Tror alla är mer eller mindre seriösa och vill hitta någon som matchar en. Men som du säger ts så är konkurensen hård idag och det är svårt att veta vad just den man  själv blir intresserad av letar efter i nån annan.
    Dessutom... är man seriös själv bör man inte böja på hårda krav och kompensera för mycket med vare sig sig själv eller vad man vill ha, då håller det aldrig i längden.

• Anonym (Anhonym)
    Anonym (MisterBånd) skrev 2017-01-13 13:53:49 följande:

Precis så! Alla nätbaserade dejtingsajter har haft en kontraproduktiv påverkan på alla människors chans att träffa någon seriöst! Det finns alltid någon intressantare,roligare,rikare,snyggare,charmigare osv. Utbudet är enormt och ingen nöjer sig med någon längre.

Tragiskt att desto fler ställen det finns att träffa någon på desto svårare blir det att inleda något seriöst.
  • i-o

Har aldrig förväntat mig att hitta något seriöst på Tinder. Vill jag ha seriöst så ser jag på porr eller sover och drömmer mig till perfektion.

Ty numer är jag så socialt avtrubbad att jag knappt är förmögen att kallprata. Länge leve internet, hurra!

• Anonym (Hej)

Träffade min sambo där. Bästa förhållandet jag haft. Det var så lätt, tror vi är gjorda för varandra. Inget man räknar med när man surfar runt på Tinder direkt.

• Anonym (Kiv (kille))

När man skriver att man är seriös i en kontaktannonser. Så tror jag att alla är seriös. Men när en tjej skriver det. Så får jag den känslan att hon bara vill bli försörjd. En sådan tjej åker ner på min lista. Indirekt när en tjej bara vill bli försörjd. Så har jag inga stora tankar på att sexet är något att ha. Då letar jag nog vidare. Såhär tänker jag. Drar även åt öronen om det gäller. Om tjejen ska ha stenkoll på mig.

• smeden75

Skit i tinder... Kolla in mig i stället=)

• Anonym (Dejtar)
    Anonym (Kiv (kille)) skrev 2017-01-16 00:36:24 följande:

När man skriver att man är seriös i en kontaktannonser. Så tror jag att alla är seriös. Men när en tjej skriver det. Så får jag den känslan att hon bara vill bli försörjd. En sådan tjej åker ner på min lista. Indirekt när en tjej bara vill bli försörjd. Så har jag inga stora tankar på att sexet är något att ha. Då letar jag nog vidare. Såhär tänker jag. Drar även åt öronen om det gäller. Om tjejen ska ha stenkoll på mig.

Seriöst? Hur många kvinnor i Sverige letar efter man för att försörja dem???
  • Anonym (Dejtar)
    smeden75 skrev 2017-01-16 01:01:48 följande:

Skit i tinder... Kolla in mig i stället=)

Jasså haha skulle jag svepa till höger om du dök upp alltså? ;)
  • Muffins2017
    PeterGB3G skrev 2017-01-14 11:22:11 följande:

Tinder börjar med bilder och män är visuella. Män läser inte ens texten du har skrivit utan tittar ofta endast på den första bilden innan du blir bortsvept. Många kvinnor underskattar bilderna och har suddiga och dåliga bilder på sig själva. Andra satsar på "GoGrrrl" stilen och har bara bilder i skidbacken, fallskärmshopp och på motorcykel mm. Sånt gillar inte män.

Några andra vanliga tinderklicheer du bör undvika:

-Blomsterkrans i håret (varför? du ser inte bättre ut med gräs på huvet)

-Husdjur. (Vill inte se din hund eller katt)

-Sittandes på hoppande häst. (Kommer inte gå med dig till stallet, lovar)

-Styrandes en båt, hoppandes fallskärm, i slalombacken, mm

-cocktilklänning och champagneglas i handen. (ja, du hade kul den gången)

-Bild på dina barn. (Ja, vi har alla barn, men det är dig jag dejtar i första hand)

Två bilder, ansiktet med leende och kropp i helfigur räcker. Inte med ytterkläder.

Undvik även lång kravlista.

"Jag är feminist och hatar SD, du ska massera mig jag masserar inte dig, du ska vara mellan 185-197, osv..."

Du kanske inte swipar höger på tjejer som kör motorcykel, åker skidor, hoppar med sin häst osv. Men har det inte slagit dig att dom väljer dom bilderna just pga att dom vill sålla bort sådana som dig?

Oftast får tjejer många fler matchningar än killar. Varför lägga energi på folk som "inte vill följa med till stallet" om tjejen i fråga letar efter någon att dela sitt intresse med?
  • PeterGB3G
    Muffins2017 skrev 2017-01-16 08:57:30 följande:
    Du kanske inte swipar höger på tjejer som kör motorcykel, åker skidor, hoppar med sin häst osv. Men har det inte slagit dig att dom väljer dom bilderna just pga att dom vill sålla bort sådana som dig?

Oftast får tjejer många fler matchningar än killar. Varför lägga energi på folk som "inte vill följa med till stallet" om tjejen i fråga letar efter någon att dela sitt intresse med?
    Rätt tänkt; tjejer får alltid fler match än killar. Oavsett utseende, text och bilder får alla tjejer som skaffar tinder dagligen en drös matchningar.

Problemet som ts berättar om är att hon inte får någon hög kvalitet på sina dejter. Så, många matchningar är alltså inte automatiskt lika med bra dejter.

Texten de flesta kvinnor skriver på tinder är ofta nåt i stil med "en trygg man som vill umgås i lugn och ro". Inte hoppas fallskärm och rida.

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • smeden75
    Anonym (Dejtar) skrev 2017-01-16 06:55:44 följande:

Jasså haha skulle jag svepa till höger om du dök upp alltså? ;)

Man kan ju alltid hoppas ju ????
  • Anonym (Badder)

Tinder och Badoo finns för att folk ska må dåligt.

På Tinder får man oftast matchningar med snygga, sexiga tjejer. De skriver sen och bifogar en skum mejladress. 
    Aha, nån vill ha mina pengar. Hämta kreditkortet.

På Badoo rankas man enligt popularitet. Just nu har jag väldigt låg. Röd text.
    Så fort nån besökt min sida så har jag hög popularitet, och då med grön text.
    Häftigt.
    Förut kunde man ranka folks foton, så man visste hur ful man var.
    Synd de tog bort det. Var också häftigt.

Svar på tråden Har någon 30+ lyckats hitta något seriöst på tinder?