• Neysie

Kvällsjobb - tider på förskolan?

Ska byta schema och jobba 7-16 varannan vecka och 14/15-22 varannan. Pappan jobbar nätter och hämtar barnen kl 15.

Jag vet inte hur jag ska göra med förskolan de veckor jag jobbar kväll. Blir ju konstigt om dom lämnas för en timme? Och helt utan förskolan varannan veckan känns ju inte heller optimalt. Barnen är 3 och 4.

Hur gör alla andra som jobbar kväll?

• Svar på tråden Kvällsjobb - tider på förskolan?
  • stenbock85

När jag jobbar kväll (15:30-22:00) så lämnar jag kl 9:00, för att de inte ska missa de aktiviteter som är på förskolan. Sambon hämtar 16:00.

• Linnis92

När jag jobbade 12.30-21 så lämnade jag på förskolan innan lunch, alltså klockan 11 och så hämtade min sambo klockan 16.30. Då fick han ändå möjlighet att vara där men samtidigt så kändes det inte för mycket för honom, han var strax under 1,5 år.

• malle88

Lämnar dottern kl 11 när jag börjar 14 enligt önskemål från föris. Mellan 11.30 och 13.30 har de lunch och vila och blev konstigt för dottern att komma då. Men det beror kanske på åldern på barnet, de äldre barnen har inte vila på samma sätt

• Frontline

Vi fick med lämna klockan 11 enligt önskemål från förskolan när jag jobbade eftermiddag så hämtade frugan klockan 16 efter sitt jobb..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Carambolan

På vår förskola måste alla barn lämnas senast 9:30. Det är en utegrupp så flera dagar i veckan åker de ut i skogen eller till någon parklek eller liknande. Teoretiskt sett kan man väl ringa dem på mobilen och ta reda på var de är om man behöver lämna/hämta mitt på dagen, men det blir klart bökigt.

• Lena

Varför inte 9-15 2-3 dagar per vecka. De andra är de hemma med pappan

• Isola747

Prata med förskolan! På mitt jobb vill vi gärna att barnen kommer till 9 då verksamheten börjar och vi ofta går iväg till skogen eller på andra utflykter. 9-15 låter generellt som bra tider för barn i dina barns ålder men det är ju olika från barn till barn vad som passar bäst samt att förskolors rutiner kan skilja sig endel. Hör ned personalen :)

• Neysie

Tack för alla svar! 9-15 vore bra. De har bara gått 2 dagar i veckan nu snart ett år och de gillar att vara där så det ska nog funka.

Hemma med pappan kan de inte vara på dagarna som nån skrev. Pappan jobbar till 7:30 och behöver sen sova på dagen. Däremot kommer jag säkert kunna börja senare ibland så de får nån dag extra ledig. Jag värdesätter väldigt mycket att få ha barnen hemma så mycket som möjligt.

Som det lät idag när pappan pratade lite kort med förskolan så sa de nåt om att vi bara får ha dem 15 h / vecka men då blir det ju 12-15 och det är ju inga bra tider alls?!

• Froken Lokens
    stenbock85 skrev 2017-01-13 12:59:02 följande:

När jag jobbar kväll (15:30-22:00) så lämnar jag kl 9:00, för att de inte ska missa de aktiviteter som är på förskolan. Sambon hämtar 16:00.

Men då träffade du ju knappt barnen?
  • stenbock85
    Froken Lokens skrev 2017-01-13 20:42:47 följande:

Men då träffade du ju knappt barnen?

Jobbar kväll 1-2 gånger i veckan, men är även ledig minst 1 vardag då barnen är hemma med mig. Jobbar i hemtjänsten så har oregelbunden arbetstid.
Svar på tråden Kvällsjobb - tider på förskolan?