• thimpan08

    Värksvaghet

    Kom och tänka på en sak, som jag nu har klurat på en stund. Om man har värksvaghet, hur ska man då veta om de drar igång? Mina 3 förlossningar har startat med vattenavgång. Men denna vet man ju aldrig om de blir samma eller helt annat. Tänk om de är på gång men jag inte känner de, och tror se är vanliga sammandragningar eller förvärkar?

    Bara en fundering liksom :) nån som har erfarenhet? :)

  • Svar på tråden Värksvaghet
  • Kasperina

    Hm... Menar du att du har värksvaghet?
    Jag har bara hört det uttrycket i samband med pinvärkar, dvs värkar som inte gör någon direkt nytta men ändå kan vara extremt smärtsamma.

    Vi lär ha värksvaghet i släkten, och jag hade pinvärkar under första förlossningen, andra var däremot helt normal. Båda började med vattenavgång. 

  • thimpan08
    Kasperina skrev 2017-01-13 20:28:08 följande:

    Hm... Menar du att du har värksvaghet?

    Jag har bara hört det uttrycket i samband med pinvärkar, dvs värkar som inte gör någon direkt nytta men ändå kan vara extremt smärtsamma.

    Vi lär ha värksvaghet i släkten, och jag hade pinvärkar under första förlossningen, andra var däremot helt normal. Båda började med vattenavgång. 


    Jag får aldrig värkar, jag får endast sammandragningar. Jag har gått i två dygn med alla mina trots att vattnet gått utan att nått händer. Och på andra dygnet har dom fått gett mig värkstimulerande, trots det har jag knappt fått några värkar förrän jag öppnat mig ca 7cm, då har jag börjat känna av dom.

    Man har hört att för många sätter det igång med värkar, och sen går vattnet.

    De är därför ja undrar, tänk om de inte startar med vattenavgång denna gång :) kanske jag som funderar knasigt. Haha :) men frågan dök liksom bara upp :)
Svar på tråden Värksvaghet