• shannarr911

Fel kön ?!!

Hej!

Igår hade vi RUL och där sa barnmorskan att det är

Med 99% flicka!! Ser även ut som en flicka på

Ultraljudsbilderna. MEN fortfarande tror magkänslan att det är en pojke, jag vågar inte köpa något eller tänka på flicknamn. Jag tror inte att det är en flicka ! Blir galen, hur säker är RUL vid vecka 18+6

• Svar på tråden Fel kön ?!!
  • Anonym (Pluggar till BM)

Det ser verkligen ut som en tjej. Men har oftast fel när de säger att det är en pojke men sen visar det sig att det är en flicka. Men inte tvärtom! Sen kan du se det via "prickarna" på magen. Det är tre stycken. Det är ALDRIG tre prickar om det är en pojke. Grattis till flickan!

• Anonym (mon)

Köpa saker kan du väl göra ändå. Det finns ju barnprylar man kan köpa som går att använda till både flickor och pojkar.  

Det borde också vara möjligt att bolla både flick- och pojknamn i huvudet så att man har några förslag för båda kön när barnet kommer. 

• John22

Din "magkänsla" är givetvis inte värt någonting eftersom den helt saknar grund i verkligheten.

• Paincake

Jag var likadan under min andra graviditet. Var övertygad om att jag skulle få en grabb (inga könpreferenser alls, bara en känsla) men ultraljudet sa tjej. Jag sa"vi får väl se på det" till ultraljudsteknikern. Köpte neutrala kläder och hade inga flicknamn på lut.

Ut kom en tjej ändå. :)

• Anonym (Bm)
    Anonym (Pluggar till BM) skrev 2017-01-14 11:22:02 följande:

Det ser verkligen ut som en tjej. Men har oftast fel när de säger att det är en pojke men sen visar det sig att det är en flicka. Men inte tvärtom! Sen kan du se det via "prickarna" på magen. Det är tre stycken. Det är ALDRIG tre prickar om det är en pojke. Grattis till flickan!

Nej det är tvärtom. Oftare att man säger flicka men att det är en pojk. Oftast är det väldigt tydligt att det är en pojk och alltså rätt svårt att se fel där. Din bild kan inte avgöra könet då den är från sidan och inte underifrån.
Svar på tråden Fel kön ?!!