• Anonym (L)

Borde jag stanna eller inte?

Hej. Jag har varit tillsammans med min pojkvän i ett år, och reste till Göteborg i en vecka i december. När jag var påväg hem fick jag reda på att min pojkvän samma dag tagit kontakt med ett av sina ex via tinder och snapchat. När jag sedan kom hem ifrågasatte jag honom och han blånekade totalt. Jag bestämde mig för att ta saken i egna händer och tittade igenom hans mobil, inget som jag nånsin skulle få för mig att göra om jag inte var misstänksam för något sånt här. Jag vet att han kan få för sig att ljuga om saker när han tycker att det blir jobbigt men oftast erkänner han efter ett tag. Fick då reda på att han blivit medlem på tinder och badoo (och sedan avregistrerat samma dag som jag kom hem) och att han även kontaktat några tjejer på snapchat på ett flörtigt sätt. Då berättade jag att jag tittat igenom hans mobil och upptäckt detta och han erkände och lovade mig att det aldrig ska hända igen.

Borde jag försöka glömma det här eller ska jag gå min väg? Det jag har sagt till honom är att jag vill försöka gå vidare tillsammans med honom, men det är svårt att göra detta, jag har inte pratat med någon annan om det. Måste ha åsikter utifrån också. Tack på förhand!

• Svar på tråden Borde jag stanna eller inte?
  • Anonym (Kille)

Så han har en historik av att ljuga för dig. Han har dejtingappar. Vad är värst?

Alla förhållanden bygger på förtroende. Jag hade nog inte litat på en sån kille, men om han verkar grymt ångestfylld och försöker reparera förtroendet kanske det kan funka... eller om du är öppen för ett öppet förhållande kanske det funkar... han verkar ju inte helt monogam.

• Anonym (L)
    Anonym (Kille) skrev 2017-01-14 15:06:11 följande:

Så han har en historik av att ljuga för dig. Han har dejtingappar. Vad är värst?

Alla förhållanden bygger på förtroende. Jag hade nog inte litat på en sån kille, men om han verkar grymt ångestfylld och försöker reparera förtroendet kanske det kan funka... eller om du är öppen för ett öppet förhållande kanske det funkar... han verkar ju inte helt monogam.

Hmm, han har tagit bort apparna och kontakterna. Sakerna han ljugit om har han erkänt som sagt, och det har varit väldigt små grejer fram till den här saken då...:(

Jag vet! Och det är därför jag tycker detta är svårt, för jag vill verkligen kunna lita på honom.. Han verkade väldigt ångestfylld och grät över det. Han lovade mig flera gånger att det inte skulle hända igen. Är inte öppen för ett öppet förhållande överhuvudtaget.
  • Anonym (ok)

En hundring på att han kommer göra det igen, nån som sätter emot?

• Anonym (L)
    Anonym (ok) skrev 2017-01-14 16:52:01 följande:

En hundring på att han kommer göra det igen, nån som sätter emot?

:(
  • Anonym (Kille)

Problemet med att han var ledsen är att du inte kan veta om han är ledsen för att han blev påkommen, eller att han är genuint ledsen att han gjort bort sig.

Även en relation där man varit otrogen kan ju klara sig. Men ni har ju bara varit tillsammans ett år, i princip borde ni ju vara nykära? Är han en genuint perfekt i alla andra hänseenden, och han betyder massor för dig har ni ju en chans. Men känner du dig tveksam i övrigt skulle jag nog leta efter en annan kille.

• Anonym (Kladdkaka)

Jag vänder på det och säger att hade du som min partner snokat igenom min mobil så hade jag sagt tack och adjö.

• Anonym (L)
    Anonym (Kladdkaka) skrev 2017-01-14 17:51:50 följande:

Jag vänder på det och säger att hade du som min partner snokat igenom min mobil så hade jag sagt tack och adjö.

Oj, glömde skriva att han själv sagt att det är okej och att han inte är sur alls på mig för att jag gjorde så. Det fanns en rätt bra anledning att göra så eftersom han själv inte berättade sanningen för mig och mina misstankar bekräftades. Han får även kolla igenom min mobil när som helst om han vill det. Dock är det inget vi gör bara för att, liksom.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Kladdkaka) skrev 2017-01-14 17:51:50 följande:

Det beror väl lite på omständigheterna? Jag bara antar att exet sagt till henne att killen hörde av sig till henne, eller liknande. I det läget kan det väl vara befogat att samla bevis speciellt med tanke på att killen blåljuger henne rätt i ansiktet.

Men jag förstår vad du menar. En relation måste bygga på att man kan lita på varandra och respekterar varandra. Det är ju i grund och botten inte schysst att snoka i mobilen.
  • Anonym (Kladdkaka)
    Anonym (L) skrev 2017-01-14 18:02:27 följande:
    Oj, glömde skriva att han själv sagt att det är okej och att han inte är sur alls på mig för att jag gjorde så. Det fanns en rätt bra anledning att göra så eftersom han själv inte berättade sanningen för mig och mina misstankar bekräftades. Han får även kolla igenom min mobil när som helst om han vill det. Dock är det inget vi gör bara för att, liksom.
    Ok, då tycker jag att du ska lämna honom för han kan inte var särskilt smart om han gav dig tillåtelse att hitta bevis på hans lögner.
  • Anonym (Kladdkaka)
    Anonym (Kille) skrev 2017-01-14 18:05:30 följande:
    Det beror väl lite på omständigheterna? Jag bara antar att exet sagt till henne att killen hörde av sig till henne, eller liknande. I det läget kan det väl vara befogat att samla bevis speciellt med tanke på att killen blåljuger henne rätt i ansiktet.

Men jag förstår vad du menar. En relation måste bygga på att man kan lita på varandra och respekterar varandra. Det är ju i grund och botten inte schysst att snoka i mobilen.
    Jag är sambo sedan snart tio år tillbaka och det kan jag säga, att skulle jag ertappa sambon med att snoka i min mobil eller dator... då vore det tack och adjö.
    Oavsett anledning.
Svar på tråden Borde jag stanna eller inte?