• mammaMariiie

    Får man alltid mens efter pergotime?

    Som rubriken lyder; får man alltid mens efter avslutad pergotime om man inte blev gravid? På första vul dag 12 var ägget endast 9 mm, dag 15 var ägget 12,5 cm och slemhinnan såg bra ut. Men hon sa att det är inte säkert att det blir ägglossning. Fick även ovitrelle som jag tog 27 december. Nu är jag iaf dag 38 i cykeln men ingen mens har dykt upp och jag vågar inte testa.....

  • Svar på tråden Får man alltid mens efter pergotime?
  • Jag är bara jag

    Enkelt sagt- man får alltid mens om man haft äl och inte blivit gravid. Äl konstateras med progesteronprov vilket man bör ta efter Pergo så man verkligen vet. VUL har dock oftast rätt -om äggblåsan överstigit 10 mm brukar den släppa ägg. Det låter mycket lovande må jag säga!  Glad

  • Höstaster

    Håller tummarna för att det är ett plus på gång, men det är även så att man inte alltid får mens efter en Pergokur. Fast fick du en spruta borde du ju verkligen ha haft äl och då får man ju mens - om man inte är gravid då

  • mammaMariiie
    Höstaster skrev 2017-01-14 17:53:17 följande:

    Håller tummarna för att det är ett plus på gång, men det är även så att man inte alltid får mens efter en Pergokur. Fast fick du en spruta borde du ju verkligen ha haft äl och då får man ju mens - om man inte är gravid då


    Jo jag fick ju en spruta men på vul var ju ägget bara 12,5 mm, så inte säkert att det ville växa mer.. Men jag hoppas att det gjorde det. Sedan klantade jag till mig med sprutan, var ju första gången jag fick den, och gynekologen sa inget om att den skulle förvaras i kylskåp, så den fick ju ligga 3 dagar i rumstemperatur innan den användes, så hur bra den funkat vet jag inte... :/ tur att jag vet bättre till nästa gång iallafall... Ska försöka våga testa i morgon bitti :)
  • mammaMariiie
    Jag är bara jag skrev 2017-01-14 17:30:26 följande:

    Enkelt sagt- man får alltid mens om man haft äl och inte blivit gravid. Äl konstateras med progesteronprov vilket man bör ta efter Pergo så man verkligen vet. VUL har dock oftast rätt -om äggblåsan överstigit 10 mm brukar den släppa ägg. Det låter mycket lovande må jag säga! 


    Jag är så ny på den här biten så jag har inte ens frågat gynekologen om jag får ta progesteronprov, jag visste inte att det fanns. Men jag går ju privat nu fram till jag får tid på sjukhuset så hon kanske inte ens har den möjligheten att ta sånt prov, men ska fråga.
Svar på tråden Får man alltid mens efter pergotime?