• Joakim 87

Hjälp

Hej varit tillsmans med en sjukt underbar tjej som är gravid i 3 månaden men tog slut i söndags på grund av mina humörsvängningar har adhd sökt hjälp för de nu i söndags bråkade vi då sa jag du får la göra abort om du ej vill ha mig å att behöver göra 100 faderskaps test å jag har älltat hennes förflutna hon sa när jag inte ältar gamal skit å inte har mina humörsvängningar är jag en undebar kille hon har en deprison sen gamalt fick medelande av henne att hon ej orkar oss något mer å att vi får bygga en vänskap gör barnets skulld hon vill ej att jag hör av mig till henne ett tag fram över vi ska på ultraljud snart jag älskar henne är de kört tro ????

• Svar på tråden Hjälp
  • Okdoejs

Skaffa hjälp för dina "problem", lär dig stava, inste att din tjej är gravid och kanske inte mår toppen just nu, säg inte att du är en "underbar kille", för du är troligtvis inte det, lär dig använda punkter i din text när du skriver och fortsätt kämpa på så är det nog inte kört.

Ha de bra

• Flisan79

Du måste ta hjälp snarast om du dels vill ha henne tillbaka, alt ha ett bestående förhållande öht samt för att kunna klara rollen som pappa.

Det är inte ok att vara aggressiv, speciellt runt barn. Det är inte ok att sägs vad som faller en in bara för att man är förbannad. Även om du säger en massa skit som du inte menar så stannar ord i folks hjärtan. Att säga till din gravida tjej att hon ska göra abort är nästan oförlåtligt. Vare sig du menar det eller ej!!

Att man har en diagnos förklarar en del av ett beteende men det ger dig inte rätten att bete dig illa. Det må vara svårare för någon med tex adhd att filtrera sina ord i ilskans hetta men då får man kämpa hårdare helt enkelt eller se till att gå iväg när man håller på att bli förbannad.

Viss ssri kan hjälpa vid aggression. Min man har adhd och kunde bete sig som dig. Han fick tillslut hjälp och medicin vilket totalt förändrade honom. Men även mognad och insikten att man förlorar det man har om man inte skärper sig har gjort sitt till.

Viktigt är dock att du söker hjälp nu, själv, innan du försöker få henne tillbaka. Inga löften om att du SKA, utan visa att du menar allvar. Då kan det nog finnas en chans.

• Peter1962
    Okdoejs skrev 2017-02-16 19:31:08 följande:

Skaffa hjälp för dina "problem", lär dig stava, inste att din tjej är gravid och kanske inte mår toppen just nu, säg inte att du är en "underbar kille", för du är troligtvis inte det, lär dig använda punkter i din text när du skriver och fortsätt kämpa på så är det nog inte kört.

Ha de bra

Vad betyder inste? Och lär dig använda punkt, du med.
Svar på tråden Hjälp