• Noodlegirl

    barnvagn som funkar i terräng?

    Letar efter en barnvagn som ska fungera i ordentlig terräng. Bor mitt ute i de värmländska skogarna så är både skogsvägar och upptrampade stigar den bör fungera på. Samt grusväg med stora stenar eller vad man ska säga, inget "fin grus" alltså. Väntar första barnet och har ingen koll alls på vagnar, googlat runt men hittar mest trådar och sånt som är flera år gammal. Galet tacksam för tips och hjälp ????????

  • Svar på tråden barnvagn som funkar i terräng?
  • Sunny1995

    Kan verkligen rekommendera den här:
    www.tradera.com/item/340816/270982509/largo-duo-kombi-barnvagn-ny-basta-pris-16-farger-garanti-

    Vi bor på landet och den har tagit sig fram överallt hittills, (grusväg, sandväg, stigar, även nu i snön osv.) otroligt bra pris för en helt ny vagn och vi är väldigt nöjda. Var lite orolig för att det skulle vara dålig kvalité eftersom den inte är svensk, men allt är verkligen jättebra med den. Fick även hem den till dörren efter bara 1 1/2 vecka :)

  • rox

    Fyra fasta lufthjul och bra fjädring i chassit är det som häller för terrängkörning tycker jag. Vi älskar vår Brio Happy som stämmer in på dem kriterierna ovan.

  • Treansresa

    Emmaljunga mondial eller duo edge med 4 fasta luftdäck.

  • Anonym (C)

    Den bästa sittvagnen jag haft för det ändamålet är urban jungle. Den är mycket smidig och tar sig fram överallt. Mycket bättre än en 4-hjuling!

    Som liggvagn har jag dock aldrig testat den, kan tänka mig att den blir för stum. Skulle satsa på en vagn med bra fjädring då, Brio Happy lär vara den bästa då.

  • rox
    Anonym (C) skrev 2017-01-16 06:49:16 följande:

    Den bästa sittvagnen jag haft för det ändamålet är urban jungle. Den är mycket smidig och tar sig fram överallt. Mycket bättre än en 4-hjuling!

    Som liggvagn har jag dock aldrig testat den, kan tänka mig att den blir för stum. Skulle satsa på en vagn med bra fjädring då, Brio Happy lär vara den bästa då.


    Jag var sugen på en UJ förut men den kändes så stum, letade efter ett rejält gung.
  • Bananchips

    Vi har en crescent classic med fyra fasta lufthjul som vi älskar. Funkar på grusvägar, traktorstigar, frisbeegolfbanor eller shoppingturer. Inga problem :) Väldigt skönt gung också. Det är ju dock inte den minsta vagnen :)

  • Lynxsa

    Emmaljunga duo edge. Vi har en 10 år gammal som tar sig fram överallt. Inte den smidigaste att shoppa med eller lasta in i bilen men fantastisk i snö, stigar, vägar och asfalt. Tung och stabil men barnen har åkt/ åker bra i den.

  • Noodlegirl

    Tack så mycket för hjälpen, ska kolla upp allas tips! Dock verkar det som Brio happy inte finns kvar utan att den utgått och inte tillverkas längre.

  • elyse
    Noodlegirl skrev 2017-01-16 12:40:58 följande:

    Tack så mycket för hjälpen, ska kolla upp allas tips! Dock verkar det som Brio happy inte finns kvar utan att den utgått och inte tillverkas längre.


    Måste den vara ny då?
Svar på tråden barnvagn som funkar i terräng?