• Anonym (Orolig)

Cytotec - ingen effekt?

Hej,

Fick konstaterat MA runt jul. Var på VUL där inget kommit ut så fick Cytotec (4stycken att föra upp i underlivet).

Började blöda lite grann efter 7 timmar men sen har det bara kommit några droppar, nu undrar jag, kan det ha misslyckats ?

Har varken haft smärta eller störtblödning. Inte ens som en vanlig mens,

Har tid bokad om en vecka och är inställd på skrapning. Någon som varit i samma situation?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-17 22:01
    Och idag körde allt igång. Rejält. 48h efter tabletter

• Svar på tråden Cytotec - ingen effekt?
  • Anonym (-08)

Beklagar! Cytotec funkar långt ifrån på alla-bara på 60% sa läkaren som gav det till mig första gången. Funkade inte på mig heller då utan det krävdes 2 omgångar.

• Anonym (Orolig)

Ska man orka en omgång till av väntan.. jag vill få bort allt så att vi kan sätts igång på nytt. Segt detta :(:(

• Anonym (-08)

Det är alltid segt med MA-haft 3 stycken själv. Hoppas det kommer av sig själv nu!

• Anonym (Orolig)

Nu kommer det som snor (sorry för äckel) blandat med blod, fast bara när jag går på toaletten.

Även lite lite mensvärk. Hoppas det kommer ut själv

• andem8491
    Anonym (Orolig) skrev 2017-01-15 22:05:35 följande:

Hej,

Fick konstaterat MA runt jul. Var på VUL där inget kommit ut så fick Cytotec (4stycken att föra upp i underlivet).

Började blöda lite grann efter 7 timmar men sen har det bara kommit några droppar, nu undrar jag, kan det ha misslyckats ?

Har varken haft smärta eller störtblödning. Inte ens som en vanlig mens,

Har tid bokad om en vecka och är inställd på skrapning. Någon som varit i samma situation?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-17 22:01
    Och idag körde allt igång. Rejält. 48h efter tabletter

Jag fick ett ma konstaterat i måndags 23 januari. Borde varit i v.10 men bebisen hade slutat i v 6 antagligen. Fick cytotec (samma som du att föra upp i underlivet). Blödde lite grann i 3 dagar (otroligt lite) sen i torsdags lite mer. Idag var jag på efterkontroll och läkaren konstaterade då att inget egentligen kommit ut så fick göra en typ utsugning vilket gjorde fruktansvärt ont.. Svimmade till men det funkade och jag slipper nu att göra en skrapning under narkos (då det inte är bra att sövas allt för många gånger..).
Svar på tråden Cytotec - ingen effekt?