• Merajja

    Hur går det att jobba för er? BF Mars

    Hur går det att jobba för er? Själv e jag anställd frisör och har jätte svårt å veta om ja gör rätt mot min kropp eller inte. Väntar på besked för gravidpenning men tror inte de kommer gå igenom mer än 50%...

    ska man bara orka jobba? För ja får ingenting annat gjort! Har inte köpt en pryl till bäbis och vågar inte ens tänka på förlossningen. Tillåter man de kommer ja nog inte kunna jobba å ha huvudet där de ska vara.... ångest!

  • Svar på tråden Hur går det att jobba för er? BF Mars
  • Fru Ve

    Jag har BF 6 mars och har fått lov att gå hem nu igår och sjukskriva mig. Har hemsk foglossning och kan inte gå längre än max 50 meter innan jag får jätteont. Är sjuksköterska men har 50 % administrativ tjänst. Problemet är dock att jag får ont bara av att gå mellan bilen och jobbet samt de vändor jag måste gå till skrivaren etc. då jag jobbar. Har sökt gravidpenning för de 50 % jag inte är administrativ men inte fått svar. Sedan i onsdags har jag varit tvungen att ha kryckor då jag går "längre" sträckor = mer än 50 meter. Jag vet inte hur FK kommer att göra bedömning av detta. Nu är jag ju hemma på "egen" sjukskrivning en vecka och sen krävs ju läkarintyg vilket jag ändå tror att jag kan få. Så denna vecka och en vecka till går det ju att få sjuklön av arbetsgivaren. Sen om FK säger nej då stannar jag hemma ändå under februari, har lite besparingar som jag la undan tidigare p.g.a. att jag misstänkte att det skulle bli tufft nu i slutet. Från 1 mars tänkte jag ta föräldrapenning. Man vill ju helst inte ta av de dagarna innan förlossningen om det går att undvika. Att fortsätta jobba är otänkbart tyvärr även om jag gärna gjort det (är såå trist att gå hemma tycker jag!!).

    Någon som har erfarenhet av detta med foglossning och hur man beviljas sjukskrivning för det?? Jag har aldrig haft det tidigare så jag vet inte.

  • megapixeln

    Sjukskriven på 50% sen början av december, blev sjukskriven på heltid from igår och går på gravidpenning den 31/1! Jobbar som personlig assistent och hade aldrig klarat av att jobba, gick rent ut sagt av och mådde bara dåligt över att inte kunna göra de jobb jag ville. Ha ont, vara negativ och bara längta tills man fick vila! 

    På bara en vecka som jag varit hemma (sjukskrev mig från jobbet) så har jag hittat tillbaka till orken, jag kan glädja mig och njuta av graviditeten och bara göra allt jag vill i min takt... Så sjukskrivning trotts att de bara är två veckor kvar tills gp är helt otroligt underbart, man måste lyssna på sin kropp!

Svar på tråden Hur går det att jobba för er? BF Mars